Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Malin de Besche - 9 juli 2014 22:28

Jag velade lite under dagen om jag skulle våga mig på ett löppass idag. Jag kände mig något bättre i benet men jag kände också att det inte var helt på topp. Först njöt jag av den strålande solskensdagen och framåt kvälle när det blivit svalare tog jag en chansning.


Började dagen med frukost i solskenet. Härligt att sitta i solen med svalkande yoghurt. Mätt i magen körde jag ett lätt, mjukgörande pass från yogaforalla.se

 

Det är något speciellt att köra yoga i solen. Jag var stelare än vanligt och yogan var mer behövlig än någonsin. Yogan gjorde gott och jag var något mjukare i kroppen.

Fixade lite hemma och packade sedan badväskan med badkläder, vatten, vindruvor, solkräm och boken "Det blir alltid som man tänkt sig". Den är väldigt lättläst och innehåller en hel del kloka ord och tankarnas betydelse för hur saker och ting blir. Jag har inte hunnit läsa hela, då syftet med den lilla utflykten var att ta årets första!!! dopp.

 

Jag hann med en liten handling innan min hjälp med att rengöra fasaden och taket som jag inte fick till igår. Så skönt att ha det gjort. Lite grillat på det och sen laddade jag för ett löppass.


Jag började med att promenera och valde en väg som innebar något mindre backar. När jag gått en bra bit (ca 1km) så började jag köra lite löpskolning innan själva löpningen. Jag kände av sätesmuskeln och baksida lår i princip på en gång.  FUnderade på om det verkligen var klokt att ge mig ut.

Men det var ganska ok och det blev inte värre, så jag fortsatte rundan. Tänkte att jag måste ju ändå ta mig hem. Jag tänkte mycket på löptekniken, löpsteget och gjorde bitvis överdrivna kickar bakåt då jag kände av låret och sätet som minst då. Rundan slutatade på drygt 4 kilometer på ca 5:45 tempo. Då var löpskolningen inräknad i det (Då låg snittempot på dryga 7), så något snabbare låg löpningen på då.

Väl hemma körde jag lååååång stretching, samtidigt som jag kollade på "Mina jag och Irene". När nyheterna började gick jag över till en Foam roller. Det gjorde inte så fruktansvärt ont, inte nes på utsida lår.

Jag hoppas, hoppas att den här rundan gjorde gott och att jag inte förvärrat något. Det återstår att se imorgon.


#ÅretsFörstaDopp #Sommar #Träning #Reahab #Hoppasjaghåller #Yoga

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards