Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Malin de Besche - 6 juli 2014 13:10

Det är inte bara massage mina ben behöver. Jag behöver stretcha ut ordentligt. Och jag kände redan igår att de små yogaövningarna från igår gjorde gott. Men det blir bara på måfå. Jag behöver ett program för att kunna utföra ett vettigt pass.


Jag googlade lite efter yogaprogram och hittade en sida som heter Yoga för alla. Jag är inte så sprituell av mig och har lite svårt för det flummiga i Yoga som många utövar. Jag blir rastlös. För mig är Yoga en serie stretch och rörelseövningar som också involverar en del styrka och stabilitet. Andningen hjälper till att pressa sig lite längre. Det är precis vad min stackars kropp behöver. Därför kan jag bortse från "Tacka dig själv för att du gett dig själv den här stunden" och "Namaste".

Jag har kört en del yogapass på Friskis och ett tag hade vi det på jobbet också. Det är lättare med vägledning än att försöka ta övningar ur minnet och köra på måfå. Passen på sidan är indelade i Nybörjare, Lätt, Medium, Avancerad. Nu känner jag mig så stel så det är helt klart dags för ett lätt pass. Först körde jag ett lite kortare pass på ca 20 minuter, men jag var redo för mer. Därför klickade jag fram ett mjökgörande pass på 33 minuter.

       

Detta och massage ska få mig back on track.


Kan rekomendera den här sidan. Hon har till och med lagt in kontrosyoga, dvs lite rörelse och stretchövningar som kan utföras vid skrivbordet. Fantastiskt för att undvika konstrosskador. Gäller bara att få in det innan och inte bara köra efter att man fått ont.


#Yoga #Styrka #Rörlighet #Rehab #Stretch

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se