Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Malin de Besche - 26 juni 2014 21:59

Sätesmuskeln mår inte alls bra. Innan jag somnade rullade jag på min foam role och så placerade jag en tennisboll på lite väl valda punkter. Även under arbetsdagen såg jag till att trycka på dessa punkter. Det blev bättre, men inte tillräckligt bra för träningspass. Som tur var så var det tjejerna och inte jag som skull svettas idag.


Hela dagen hade jag en hantel på kontorsstolen för att komma åt de ömma punkterna. Det gjorde gott och blev mycket bättre. När jag kom hem drog jag på mig löparkläderna för jag tänkte att jag kunde springa med tjejerna under deras första sommarträning, eller springa lite efter deras pass. Men tjejerna fick löpning som uppvärmning medan jag förberedde för cirkefysen för dom.

Jag hade byggt upp 8 stationer som de skulle köra i 45 sekunder och sedan förflytta sig till nästa på 15 sekunder.

De körde två varv.


Station 1: Jämfotahopp med djupa knäböj - Framåt och bakåt

 


Station 2: Från stående till sittande ner på rygg, boll över huvudet och sedan upp till stående igen med axelpress. 5kg medicinboll.

 


Station 3: Fötterna på pilatesbollen med höften högt och rulla in boll underkropp.

 


Station 4: Höftlyft med fötter på basketboll.

 


Station 5: Plankan med indrag och sträck diagonalt. 3 reps innan byte

 


Station 6: Utfallssteg med vikt

 


Station 7: Planka med rotation

 


Station 8: Mountain climp (Dra upp varannat knä underkroppen så snabt som möjligt)

 


När stationerna var klara körde vi lite parövningar.

  • En håller emot i höfterna när den andra springer - 3 gånger var
  • presskamp (motsats till dragkamp)
  • Knäkull (Man samlar poäng genom att slå på insida av knän

Jag fick köra med en av tjejerna i parövningarna och det kändes inte alls bra. Speciellt första övningen. Cirkelfysen var inga problem.

Därför blev det ingen löpning för min del. Men jag joggade ner till affären för att köpa glass bara för att samla lite poäng till jordenrunt. Det blev totalt 1,6km men det kändes inte alls bra. Så jag måste nog vila lite och hålla mig till min foam role till det blivit bra.


#Träning #JordenRuntPå80dagar #Cirkelfys #träningssmärta

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se