Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Malin de Besche - 25 juni 2014 23:03

Idag jobbade jag hemma, vilket gav mig lite extra tid för att peta in en löparrunda. Jag behöver samla på mig lite kilometer nu när jag ska ta mig jorden runt, och jag ligger efter farthållaren. Det är inte helt lätt när man tränar annat än löpning när man ska delta i sådan här tävling, som idag var det basketträning.


Idag kom en kollega för att kolla på min uteplats för att hjälpa mig med vad jag kan göra åt den. Jag fick lite tips och råd som jag nu ska börja fundera lite över.

När min arbetstid var slut passade jag på att ta en löparrunda. Jag bestämde mig för att det skulle bli en lugn runda då jag kände av sätesmuskeln (Gluteus eller piriformis, är inte säker på vilken). Jag kunde känna av den bara av att gå. Så det var inte helt lätt att börja jogga. Men jag tänkte att det skulle kännas bättre när jag blev uppvärmd.

När jag sprang i nerförsbacke kändes det bra, men plant och uppför bkev inte bra på hela rundan. Så jag tänkte att jag bara skulle se till att överleva rundan.

När jag kom hem packade jag basketväskan och lagade middag. Panerad rödspetta potatis och en riktigt god yoghurtsås.

 

Såsen är gjord på:

1,5-2dl turkisk yoghurt

1 rödlök, finhackad

1 msk kapris

Salt och svartpeppar


Det var inte helt lätt att genomföra basketträningen. Men jag var med på det mesta, men kunde inte ta i vid löpningen. Gjorde armhävningar istället.

Jag nästan haltade från basketträningen. Så när jag kom hem la jag mig på mage på golvet och min dotter fick gå på mig. Jag bad henne att gå på låren och upp på rumpan. Det gjorde gott, jag kunde plötsligt gå ordentligt. Jag hoppas att det fortsätter så. Annars får jag be henne om en promenad till.

Jag längtar verkligen till min timmes massage.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards