Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Malin de Besche - 23 juni 2014 22:54

Dagens väder satte stopp för vår tur till Karlberg men vi körde ett pass i gymet istället. Vädret satte också stopp för tjejernas fyspass idag. Det var tur på sätt och vis då jag fick lite extra tid och hann få i mig lite mat innan nästa träningspass.


Min tuffa kollega slutar en timme före mig och hade redan kört 45 minuters löpning på bandet när jag kom ner för att se vad hon hade för överaskning till mig. I 50 minuter körde vi ett boxpass. Satan i gatan vad det var jobbigt.

Tekniken sitter inte helt på plats än, så när den är där kommer jag kunna köra på ännu mer. Men jag kan lova att jag blev rejält trätt idag.

Jag boxade och hon sparrade i ett konstant tempo. Raka slag, hook slag, höga slag, upper cuts, knä kick, kick, snabba låga sparkar.

 

Vi körde en serie slag och kickar för att köra lite ben och magövningar. Tuffast var nog knäböj mellan varje kick. Sista 10 minutrarna körde vi intervaller. Jag på löpbandet och Jessika på cykel.

Svetten rann ordentligt över hela kroppen.


Sedan åkta jag hem och käkade lite middag innan det var dags att bege mig till nästa pass. Till damträningen hade jag med mig två tjejer från min trupp. Det var ett ganska lungt pass men de hade det jobbigt att hänga med konditionsmässigt. Det blir en bra utmaning för dom i sommar.

Det blev inte det fyspass som jag trott, utan det blev mer basket, med mycket skott.

En timme var ganska lagom idag. Kroppen är slut, men det gav inte så många poäng på min resa runt jorden. Det får jag ta igen senare i veckan när jag planerat in löpning.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se