Alla inlägg den 20 juni 2014

Av Malin de Besche - 20 juni 2014 23:28

Det har varit så kallt så det är nästan är overkligt att det är midsommar. Eftersom att min bror och hans sambo ska ha barn igen vilken dag som helst nu så fick sommarfirandet bli på hemmaplan, hemma hos dom, istället för trippen till Åland. Det gav mig lite extratid till träning.


För första gången på flera veckor så hade jag väckarklockan avstängd. Jag hade beslutat mig för att ha en sovmorgon, men solen väckte mig hyfsat tidigt. Skulle man våga hoppas på fint väder den här midsommarafton?

När jag fått i mig lite frukost klädde jag om för ett litet träningspass. Även om det var soligt så blåste det ganska kallt.

 

Men det blev en runda på ca 5km som avslutades med lite gymmande i utomhusgymet vid spåret.

Lätt jogg till spåret och därefter lite löpskolning innna jag körde 2 km tempolöpning. Därefter saktade jag ner och joggade lungt till gymet.

   Jag körde:

  •  2x10 benböj
  •  2x10 axelpress
  •  2x10 rodd (liggandes på mage)
  •  2x10 rygglyft
  •  2x10 rodd genom att dra mig upp

Därefter joggade jag hem.

När jag kommit hem stretchade jag lite innan jag gick in i duschen och gjorde mig i ordning för traditionellt midsommarfirande.

Sillunch, glass och jordgubbar, byggande av och dansande runt midsommarstången. Dagen/kvällen avslutades med den obligatoriska grillningen.

         


#Midsommar #Grilla #Midsommarlöpning #Midsommarträning #Sillunch #Midsommarstång

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se