Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Malin de Besche - 16 juni 2014 23:07

Det har gått några dagar då jag har "kokat soppa på en spik". Jag har fått vara kreativ för att få ihop en vettig måltid till middag då det helt enkelt inte funnits tid till att handla. Men jag insåg att nu skulle inte ens det fungera. Förrådet var slut. Så idag fick det bli ändring på det.


Det har varit lite diffust om det skulle bli basketträning idag fram till idag egentligen. Det är ju sommarlov och då måste man ha speciellta sommarbokningar i hallarna. Men jag hade styrelsemöte inplanerat och jag visste inte hur länge det skulle hålla på. Packade därför basketväskan för säkerhets skull. Men mötet drog ut på tiden och jag skulle fått en knapp halvtimme om jag tagit mig dit. Därför passade jag på att åka och handla istället. Jag hade inte många grönskaer kvar i kylen.

I min vagn la jag ner några av säsongens varor.


Frukt och Grönsaker

Gurka  

Färskpotatis

Isbergssallad

Spenat

Ruccula

Sparris

Paprika

Tomat

Vattenmelon

Citroner

Gullök


Jag kunde ju faktiskt ha köpt fler säsongsvaror men jag hade inte läst på innan så det togs helt och hållet från vad jag kunde minnas och jag kunde inte se den där skylten de brukar ha med säsongsvaror. Antar att jag får komplettera vid nästa handling. :)

Jag önskade att jag hade kunnat köpa makrill, men jag får nog ta mig till en Fiskaffär för att få tag på det. Nu till sommarn finns det inte en enda fisk i "Äkta varas fisklista". Men jag fick i varje fall tag på blåmusslor som hade säsong tidigare i det här kvartalet.


Det är skönt när man kan se att kylen är fullproppad igen.

När jag handlar säsongsvaror så ger jag mitt bidrag till att vara klimatsmart. Och imorgon ska jag åka kommunalt till jobbet eftersom att jag inte har en tid att passa efter jobbet. Tänke att jag skulle göra det fram till semestern. Då kan jag läsa på lite mer om vilka fystester jag kan köra på tjejerna sen för att se vilken form de är i.


#Säsongsvaror #Grönsaker #Storhandling

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards