Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Malin de Besche - 12 juni 2014 21:41

Så har det hänt igen. Jag har blivit ett år äldre och förhoppningsvis något visare. Jag har fått spendera min dag precis så som jag vill ha den. Uppvaktning, svett, godsaker och underbart sällskap, det är så en födelsedag ska firas.


I morse ringde väckarklockan och jag klev upp för att göra mig i ordning. Jag hörde att endast sonen vaknat trots att det är sommarlov. Jag hör hur han väcker lillasyster och jag förstår vad som är pågång. Jag kryper ner i sängen och låtsas sova. In kommer 2 barn med frukost och skönsång om att de önkar att jag lever till jag är 100.

 

När jag kom till jobbet var det många som mindes att det var min dag. Problemen som dök upp under dagen kunde inte förstöra min dag. Jag blev bjuden på lunch och bakelse till eftermiddagsfikat. MUMS!

 

När dagen var slut så hade jag massor av energi att göra av med. Det var dags att köra ett cirkelfyspass. Ett svettigt pass som kommer göra det jobbigt att skratta. 40 sekunder på varje station.

Station 1: Löpbandet

Station 2: TRX-band - Rodd

Station 3: Medicinboll, (liggandes på rygg), boll över huvudet upp ner mellan fötter i tempo

Station 4: Raka slag på boxningssäcken i högt tempo och vridning i bålen

Station 5: Benfällning i bänkpressen och höftlyft med fötterna mottaket.

Station 6: Omvänd crunch på pilatesboll (Plankställning med fötterna på bollen och dra in knäna mot magen)

Station 7: Sidoplanka med fötter på en höjd i stjärnställning

Station 8: Bålvridning med 10kg vikt


Efter 2 varv körde vi lite övningar 2 och 2. En ligger på golvet med fötterna mot taket. Kompisen trycker ner fötterna medan den på golvet försöker trycka upp höften. 3 gånger var.

Sedan körde vi stillastående skottkärra där kompisen "tappar" ett ben och skottkärran ska jobba på att ha kvar benet i luften som tappas.

Tillsist gjorde vi låååååångsamma situps.


Ett svettigt och roligt pass som gav bålstyrkan en rejäl match. Efter dusch satte jag mig i bilköerna hem. Bokade bord på "Spis & Vin" på vägen hem. Jag och barnen skulle fira min födelsedag på resturang. En lyxig trerättersmiddag. Har ätit julbord här tidigare då jag blev mäkta imponerad, så det kunde ju bara inte bli fel. Kollade även av med en kompis som varit där tidigare, som sa att det var bra. Och jag blev inte besviken.

 

Charkuteritallrik med kronärtskocksdipp och oliver
  
Grillad bogblad av Pata Negra gris med sommarkål, broccoli och puré på palsternacka
 

Chokladsandwich med hallonsorbet och färska hallon


Min dag blev en fantastisk dag, precis så jag vill ha den!


#Födelsedag #Träning #Cirkelfys #Styrka #Bålstabilitet #Spis&Vin

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards