Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Malin de Besche - 8 juni 2014 22:04

Den här helgen som snart är till ända har varit helt fantastisk. Nu är sommaren här på riktigt och snart är de schemalagda dagarna över för den här säsongen. Det är nu man kommer att kunna vara lite mer spontan. Men framför allt är sommar för mig, vattenmelon.


Idag har jag mest städat, fixat och klarat av en massa saker som "legat". Efter lunch kom en ganska nyfunnen vän och hennes barn. Vi satt i solen och njöt innan det blev dags att sätta fart på grillen.

Fläskkaré är helt klart det bästa köttet att grilla. Det blir sällan tort och det smakar så fantastiskt gott.

Till detta grillade vi majs och sparris. Såklart min paradpotatis som jag bara älskar.

 

Efter man kokat färkpotatisen, häller man ner den i en stekpanna med het olja. Pressa lite med en grönsaksstöt så det bara spricker. Salta, pressa vitlök och krydda med timjan. MUMS!

Egen tsatsiki och köpt bea till detta, och sallad såklart.


Vi var så tokmätta att vi inte orkade äta någon vattenmelon som också är sommar för mig.

Vattenmelon är lagom söt, läskande och kan varieras i det oändliga. Perfekt att ha till stranden som "snacks"

 

Utöver att äta den som den är i klyftor eller skivor kan man:

... tärna den och ha i sallad

... göra frukspett

... gröpa ur och ha som skål till fruktsalladen (med melonköttiet i såklart)

... göra hälsosam glass

... frysa in i glassform och äta som sockerfri isglass

... tärna och frysa in som man kan lägga i bålen istället för is så slipper den vattnas ur.

... mixa och ha i smoothies och drinkar

... grilla den och äta som efterrätt (Har jag aldrig provat, men kommer att göra i sommar)


Välkommen #sommarsäsongen, #grillsäsongen och #vattenmelonen

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards