Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Malin de Besche - 3 juni 2014 20:44

Geisten är tillbaka! Gårdagens träning gav mig en lite gnista som väckte lusten till träningen igen och dagens visar att det höll i sig även idag. Kanske var det när jag såg att jag närmade mig 100-timmars strecket som väckte tävlingsmänniskan i mig. Och idag spräckte jag den.


Jessika skulle hem och fira sin sambo som fyller år och frågade om jag kunde ta hand om dagens cirkelfys som vi kör på jobbet. Hon ordnade med alla övningar och mitt jobb var helt enkelt att instruera och peppa. Jag gick ner lite tidigare för att gå igenom övningarna innan. Och när jag testade på övningarna kunde jag helt enkelt inte hålla mig från att köra på. Så det blev lite egen träning för mig innan kollegorna droppade in.

Dagens pass:

Station 1 - Löpband/Crosstrainer

Station 2 - TRX-band Rodd

Station 3 - Rygg/benlyft på pilatesboll

Station 4 - Hantellyft (På mage på bänk pendla med armar)

Station 5 - Skivstång, knäböj med axelpress (De som ville ha lättare körde med hantel)

Station 6 - Höftlyft med sträckt ben (10 st innan man byter ben)

Station 7 - Magövning med kettlebell (Typ situp med ländrygg kvar i golvet)


Så kul att köra med folk som är motiverade och att det är lätt att heja på och korrigera lite så att övningarna görs rätt och man får svar direkt.

Efteråt körde vi lite bålstabilitet, magövningar och ben. Här deltog jag för att vi skulle bli jämnt antal.

Plankan med handklapp med partner framför

Plankan med rotation

Situp med handklapp

Benfällaren

Utfallssteg med rotation


När vi stretchat gav jag mig på ett eget pass med mera kondition. Jag började med att springa på löpbandet. Sedan körde jag 2 minuters löpning på 13-tempo mellan varje styrkeövning som varade i ca 1 minut.

Övning 1 - TRX-band, rodd

Övning 2 - Kettlebell, swing

Övning 3 - Raka slag på boxsäcken

Övning 4 - Skivstång, knäböj med axelpress i högt tempo


Efter 2 varv sprang jag lite längre och jag slutade sjöblöt. Så skönt att kunna ta ut sig igen. Och på vägen hem efter dusch och lite mer jobb kände jag den där sköna tröttheten, framför allt i överkropp och armar.


Efter middagen registrerade jag mitt träningspass på jogg.se och jag kunde se att jag har lagt ner över 100 timmars träning i år. Imorgon kommer jag utföra min 100:ade träningspass.

 

100 timmars träning måste ju firas. Så idag unnade jag mig lite sockerkaka med äpple som min dotter bakade. Hon böt ut smöret mot kokosolja. Inte för att göra den nyttigare, utan för att det var vad vi hade hemma. :)

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se