Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Malin de Besche - 2 juni 2014 23:17

Det är måndag, ny vecka och nya tag. Efter att jag blev sjuk har jag inte riktigt hittat det där goet i träningen. Jag har skjutit på planerade löppass och när jag kört så har jag inte kört på till hundra. Det där med att återhämta sig efter sjukdom är inte bara att besegra det virus eller bakterier som angripit kroppen.


Även om man bara är sjuk en vecka så kommer man lite ur fas. Och ju längre man är borta desto svårare är det att komma igång igen. Speciellt om man måste ängna sig åt låååång och tråkig rehabträning.

Nu har jag tack och lov inte behövt någon rehab om man inte räknar den mentala då. Jag har kört på men inte med den energi som jag önskat.


Idag så fick jag liten gnista under basketträningen. Okej det var inte den tuffaste träningen men det var roligt. Det kändes bra och jag känner att det har gett lite mersmak. Kan kanske dagens träning vara startskottet för att komma tillbaka?

 

Dagens träning:

Agilitystegen

Michael drill - Närskott och skott efter rotering (med tävlignsmoment, mest satta)

Armhävningar och upphopp för loosers

1mot2, 3mot2, 4mot3, 5mot4, 5mot5 (Man fyller på med spelare vid varje anfall)

Vanlig match 5mot5


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards