Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Malin de Besche - 1 juni 2014 23:30

Hela den här helgen har handlat om att få massa saker gjorda som att få ordning hemma och göra något åt min uteplats. Jag har kommit en bra bit men skulle behövt ett par timmar till. Vädret gör ju sitt till som ändrar på planerna, men det var ju inte hela världen. Värre var det med min dotter.


Min plan den här helgen var att utföra en massa ärenden och fixa hemma, både inne och ute, utöver all tid jag skulle lägga på träning. Det var ju långhelg. Fredag gick i rasande fart men jag hann med det mesta som jag planerat innan det var dags för basketträningen.

Efter basketträningen fixade jag mat åt barnen innan jag snyggade till mig och åkte på en lagkamraterna för att käka ihop.


Lördagen var jag lite trött och det regnade en hel del. Jag lyckades ändå få lite gjort, men det blev ingen träning. Om man inte ser klippning av vått gräs som träning. Galet vad trögt det var att dra den manuella gräsklipparen i våta gräset. Jag slet som ett djur och inte mycket hände på gräsnivån.


Idag jordade jag ner mig ordentligt när jag planerade mer blommor och sådde morötter och gav mig på gräsklippningen ytterligare en gång. Jag börjar förstå nu varför man ska klippa gräset när det är tort, riktigt torrt.

Jag fick bryta mitt i och rusa iväg med min dotter som skulle springa minimaran. Så lite springa blev det till bussen.


Vi kom dit precis i tid och skrev in henne (hade inte föranmält). Sedan gick vi runt i tävlingsområdet och kastade bollar, sprang hinderba och sänkte några bollar i en basketkorg innan det var dags för uppvärmning.

 

Jag var på min dotter att värma upp ordentligt, men hon var inte speciellt sugen. Hon var däremot aktiv i gympinguppvärningen i startfållan. Om det beror på detta att hon inte hade någon egen uppvärmning eller om det skulle skett i varje fall. Starten gick bra men efter ett tag fick hon ont i knät och kunde inte fullfölja loppet.

Väldigt snopet när jag stod vi mållinjen och förväntade mig att snart få syn på henne. Planen var att hon skulle ha slagit personbästa idag och så kommer hon haltande in på arenan.


Så nu antar jag att det blir rehab en tid framöver. Inte riktigt vad som var planerat för den här helgen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards