Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Malin de Besche - 29 maj 2014 23:02

När vi gör som vi alltid gjort är det enkelt, men inte speciellt utvecklande. Om man gör som man alltid gjort lär man också få samma resultat. Eller om man hamnat i en nedåtgående spiral kommer man också fortsätta åt just det hållet. Pratar vi träning så kommer du garanterat att bli omkörd.


Det jag försöker lära mina tjejer som jag coachar är att man måste pressa sig för att utvecklas. Att göra något som är en aning för jobbigt eller svårt gör att man utvecklas. Just nu jobbar jag stenhårt på att få dom att inte titta på bollen när de dribblar. Man måste kunna känna av bollen så att ögonen på vad som händer på planen.

Det är inte det lättaste. Ögonen glider så lätt ner mot bollen så fort de blir det minsta stressade. När vi var i Eskilstuna passade jag på att köpa något som ska hjälpa till att råda bot på det.

Dribblingsglasögon

 

De små "skålarna" nertill gör att det är ömöjligt att titta ner utan att dra in hakan helt intill halsen. Det blir alltså en onaturlig och obekväm ställning för att kunna titta ner. Det gör det lättare påminna sig om att titta upp.


Så nu när vi kör dribblingar och jag ser att någon tittar för mycket i golvet åker de här "glasögonen" på. Allt för att tvinga fram vanan att titta upp när man rör sig över planen med bollen.


#Basket #Dribblingsglasögon #Utrustning

Av Malin de Besche - 29 maj 2014 18:19

När man har tonåringar hemma kan man plötsligt upptäcka att både brödet och mjölken är slut. Detta innan några affärer har öppnat. Det löste jag genom att baka ett bröd utan både mjölk och vetemjöl som jag hittat på en av mina favoritbloggar.


Kokosfrallor med sesamfrön. Det stod i receptet att det var en sats för 15-20st. För mig blev det 9st.

12 ägg

1/2 dl kokosolja

2 dl kokosmjöl

1/2 dl pofiber

2 msk fiberhusk

2 tsk bakpulver


Blanda äggen och smält kokosolja för sig och de torra för sig. Blanda sedan ihop och låt dra i ca 10 minuter. Detta är nödvändigt för att det inte bara ska vara en smet.

     

#Hembakat #Glutenfritt #Mjölkfritt #bröd #Frukostbröd

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards