Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Malin de Besche - 27 maj 2014 20:26

Idag skulle jag delta i min första gruppträning på jobbet. Jag förberedde hemma genom att packa väskan och var helt inställd på att köra ett hårt fyspass efter jobbet tillsammans med en massa härliga kollegor. Nu skulle bara kämparandan infinna sig.


På väg till jobbet var det värre med köerna än vanligt så jag fick slänga in väskorna för att sedan springa ner till gymmet och få mina 20 minuters massage. Precis vad jag behövde då jag lyckats stelna till i höger axel. Det kändes något bättre efter men skulle behöva ha en längre massagetid. Därför bokade jag in mig hos massören på måndag på henns mottagning.  

 

När arbetsdagen var slut slank jag ner till gymmet och bytte om tillsammans med alla andra som skulle delta. Ett glatt gäng som ville svettas tillsammans.

Jessika gick igenom alla övningar som vi skuller göra och första varvet skulle vara ett uppvärmningsvarv, vilket jag blev varse att det inte gällde mig. Jag skulle köra hårt från början.

Första varvet körde vi 60 sekunder och andra varvet 30 sekunder för att kunna ta i lite till. Men det var just det. Jag var så otaggad idag. Jag gjorde övningarna som man skulle, men det där fighting spirit känslan var inte där på samma sätt som det brukar. Det var föst när Jessika kom fram och drev mig framåt. Men däremellan ville bara inte kroppen köra järnet (eller snarare huvudet). Det var ändå ett bra pass, men hade känslan infunnit sig hade jag kunnat ta i mer på några av övningarna.


Övning 1: Hopprep

Övning 2: Box på säck (varv 2 mot mitsarna Jessika höll i)

Övning 3: Händer i änden av bänk och hoppa över fram och tillbaka

Övning 4: Upphopp

Övning 5: Kruma magen med viktmotstånd

Övning 6: Liggandes på rygg föra medicinboll över huvudet och sätta sig upp och föra bollen mellan fötterna och sedan tillbak.

Övning 7: Cykel/cross trainer

Övning 8: Maghjul (stå på knä och med stabil bål dra fram hjulet så man blir raklång, fram och tillbaka)

Övning 9: Pilatesboll - Lyft höft föra gymbollen fram och tillbaka med fötterna.


Övning 9 var inte helt lätt då jag har träningsvärk i baksida lår och mjölksyran infann sig snabbt. Men jag härdade ut.

När vi kört vårt andra varv körde vi lite magövningar på golvet.

När passet var över tänkte jag att jag skulle ge mig på de där 100 burpeesarna. Men jag gjorde inte mer än 1-12 stycken så kände jag att jag var alldeles för otaggad för att klara det. Jag hade blivit själv i gymmet och jag hade inte egen motivation att klara det. Gjorde några försök på andra övningar, men det blev inte så mycket av det.

Efter att jag känt efter så tänkte jag att den träning jag utfört fick räcka. Ingen idé om man inte är taggad.


Så jag duschade, åkte hem och lagade middag istället. På vägen hem kände jag att träningen trots allt hade tagit. Jag var trött i musklerna. Jag hade genomfört passet utan att var på topp.


Till middag blev det en omelett och en grönsallad.

 

Omeletten gjorde jag på 8 ägg och 400g kokosmjölk. Sen proppade jag den med bacon, lök, champinjoner, tomat och mozzarella.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se