Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Malin de Besche - 22 maj 2014 22:19

Min arbetsplats vet hur man tar hand om sin personal. Vi har en väldigt aktiv personalklubb och som vanligt hade vi vårfest såhär i slutet av maj. Lika lyckat och trevligt som vanligt. Och vi kunde inte haft bättre väder.


Eftersom att vi flyttat kontoret ännu längre norr ut så var vårfesten flyttad från Hagaparken till Norrviken. Väldigt mysigt ställe och idag var det rena rama sommarvädret. Det var folk i Norrviken som badade. Och då menar jag badade på riktigt, inte bara ett snabbt dopp.


Vi brukar trycka lite snacks, tävla och sedan äta. Men det var så varmt idag så maten åkte fram innan tävlingarna, så att vi fick fräsch mat. Och fräscht var precis vad det var.

 

Lite picnickfiltar, sangria, rosé, öl och vin. Och som alkoholfritt alternativ, bubbelvatten i olika smaker. Vilket var mitt alternativ eftersom att jag körde.

 

VI körde femkamp med klassiska lekar. Det kändes lite i mina stackars ben med träningsvärk från gårdagens fyspass.

Första grenen: Boule med potatis

Andra grenen: Potatis på sked i munnen stafett

Tredje grenen: Penna i snöre som svans som skall doppas i flaska, stafett

Fjärde grenen: Säckhoppning

Femte grenen: Springa med ihopbundna ben


Det blev en hedervärd andra plats. Därefter blev det brännboll och kvällen avslutades med lite mer mingel med trevliga kollegor. Man skulle kunna säga att det blev ett lättare träningspass idag.

Lite lagom för mina ömma ben, men den starka solen gjorde att svetten lackade i varje fall. Värmen förvandlade vårfesten till en sommarfest. Så härligt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards