Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Malin de Besche - 21 maj 2014 23:13

Jag betraktar mig själv som ganska vältränad med god kondition. Jag har starka ben. Men idag på dagens träning fick min kropp sig en överraskning. Jag blev utmattad på ett sätt som jag inte alls förväntade mig.


Dagens basketträning började ganska lungt med lite jogg och löpskolning. Vi fortsatte med skott och en del sprint. Avslutningsvis körde vi delar av den fys som tjejerna körde i somras inför säsongen, innan jag hade bestämt mig för att spela i division 2.

När vi skulle springa så sprang vår coach med. Han är 20 år och spelar i herrlaget. Idag fick jag inte bara konkurens, jag mötte min överman. Jag tog i som satan men kom hela tiden strax efter. Och jag kände att konditionen inte räckte till på sista sprinten. Det blev ruskigt jobbigt och kändes mer än i benen. Det är ovanligt.


När vi sedan gick vidare på styrka fokuserade vi på ben. Vi arbetade 2 och 2.

  • 100 squats medan vi höll händer för att kunna gå djupare.
    Detta tyckte jag faktiskt inte var så jobbigt. Men jag körde med en tjej som behövde mer pauser, så kanske därför.
  • Enbens squats 1 minut per ben
    Detta var något jobbigare och framförallt svårare
  • Enbenshopp medan partner håller i andra benet bakom. 1 minut per ben, hoppa så högt man kan.
    Här kan vi snacka jobbigt. Det kändes rejält i sätesmusklerna
  • Småhopp med andra benet i högthöjd. Man hoppar i takt medan partnern håller i benet som är i höfthöjd.
    Detta var galet jobbigt i vaden men framförallt under foten.

Efter passet fick en av tjejerna hjälpa till att bära ner ett bord som vi ska ha i vårt klubbrum. Att gå i trappan efter vår fys var inte helt lätt. Alltså att bli så slut i hålfoten var en total överraskning. När jag nu sitter i soffan med en kopp te så känner jag den där sköna trötta-muskler-känslan i FÖTTERNA.


Jag tror att det börjar bli dags att ta upp den där fotträningen och stärka mina stackars fötter. Det var just när vi körde småhoppen som fötterna tog stryk.

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards