Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Malin de Besche - 16 maj 2014 23:00

Vissa dagar är bara en sådan där bra dag, utan någon egentlig anledning. Oftast lägger man inte märke till dom dagarna. De är ju bara vad de ska. När allt går fel däremot minns man det tydligt. Men den här dagen ska jag komma ihåg som en bra dag, utan någon märkvärdig anledning.


Jag vaknade av att solens strålar smekte mitt ansikte, strax före väckarklockan. Jag fick en mjuk start på dagen och utan stress. Efter lite frukost trodde jag att jag skulle sätta mig i bilköer, men det var knappt några köer alls. Jo, lite när jag kom upp på Essingeleden, men i övrigt gled det på fint.

Jag lyckades ganska tidigt på dagen bocka av några måsten, som var absolut nödvändigt att klara av idag. Med en sådan här bra start blev problemet att jag gjort en felbeställning ganska liten. Det kommer ju att lösa sig.

Lite stress gjorde att jag missade mitt trevliga lunchsällskap ute i solen på picnickfilten. Men jag lät inte det sänka mig idag. Jag tog picnickfilten och njöt av mitt egna sällskap i solen. När jag fått i mig maten kunde jag lägga mig och samla på mig lite D-vitamin under klarblå himmel.

 

Så skönt! En liten oas mitt i trafikfyllt område.


När det sedan var dags att åka hem hade jag lika tur med fredagstrafiken. Det var lite annat som ställde till det så jag inte hann åka iväg och fixa med min dotters födelsedagspresent, men det gjorde ju att jag kom hem tidigare och kunde lägga lite extra tid på middagen.

Baconinlindad kyckling, ris och en yoghurt och chillisås.

 

Stekte lite paprika och spenat i stekpannan jag just stekt kycklingen i. Mycket bra alternativ till grönsallad.


Kanske den goda starten på dagen, den härliga värmen och god mat gjorde att alla små fadäser inte bekom mig alls. Att jag är i princip frisk höjder den här dagen ytterligare lite extra. Det här var en bra dag och nu har jag en härlig helg framför mig.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards