Alla inlägg den 25 april 2014

Av Malin de Besche - 25 april 2014 22:35

Som jag skrivit tidigare så måste jag få en lite push för att kunna ta i och att jag inte känt mig helt utmattad på basketträning på länge. Idag blev det ändring på det. Idag blev det väldigt mycket springa med väldigt lite vila på basketträningen.


Idag hade jag förberett basketväskan så att jag kunde stanna kvar längre på jobbet nu när det var invigning tidigare på dagen av vår nya gym. Därför åkte jag direkt till hallen.

Vi började lungt med lite jogg och lite skott med tillhörande löplängder då vi inte nådde uppsatta mål vår coach har för oss (att sätta 80% av straffarna).


Men sen kom övningen som satte pulsen i rusning och gjorde benen till spagetti. Vi var endast 4 på träningen så våra tränare körde med oss när vi körde 3 mot 3 på helplan.

Vi körde matcher i set där ett set var 3 matcher och varje match gick till 3 poäng (gjorda mål).

Om man var den avslutande anfallaren, dvs satte bollen eller hade ut den så skulle man springa längst ner i hörnan på planen innan man fick springa ikapp och spela försvar.

Det gjorde att man fick springa konstant i fullt tempo i varje matchdel. Jag gjorde många avslut (dock allt för många missar) så idag fick jag min efterlängtade utmattning.

 


Att springa fram och tillbaka över planen var det enklaste. Det svåraste var att få musklerna att göra som man ville när man sprungit ikapp och måste göra de snabba och tvära vändningarna och slida med, styra anfallet åt rätt håll och placera sig rätt i rätt sekund.

Vi vann ett varsitt set och en sista match fick bli avgörande som vi tyvärr förlorade med en poäng.


Efter 40 minuters konstant springande i intervallfart kände jag att det är verkligen dags att köpa nya basketskor. Fötterna är helt slut och mina knän fick tåla lite väl mycket stötar idag.


Men idag kändes det som att jag förtjänade min dusch mer än väl.

ANNONS
Av Malin de Besche - 25 april 2014 16:29

Jag har ju inte kunnat hålla mig och har redan kämpat mig igenom 2 pass i vårt nya gym på jobbet. Men idag var det dags att introducera hela kontoret för vårt jättefina gym. Idag var det invigning och självklart var det Jessika som höll i lådan.


Istället för den traditionella fredagsfikan med bullar och kakor hade vi invigning av gymmet nere i källaren. När man har invigning av ett gym som uppmanar till en sundare livsstil kan man ju inte bjuda på bullar, utan istället blev det en fräsch fruktsallad som var kryddad med kanel och anis med nötter, russin och kesella som tillbehör.

 

Det var bra uppslutning och många nyfikna hade letat sig ner i källarlokalen. Här fick man titta på omklädningsrummen, duscharna, bastun och självklart själva träningslokalen.


Inne i träningslokalen berättade Jessika om hur det funkar och lite ordningsregler för att vi ska behålla vårt nyrenoverade gym fräscht. Hon berättade också att hon kommer att hålla 2 klasser i veckan med cirkelträning som man får boka upp sig på.

 

Hon har även lagt ner lite olika träningsDVD:er så att man köra egen träning och ändå få lite instruktionshjälp.


Första tisdagen som är för tjejer blev snabbt fullbokad och torsdagen som är blandad grupp var det bara några få kvar när jag hjälpte till att plocka ihop. Intresset är hittills mycket större bland tjejerna än bland killarna. Kanske ändrar det sig med tiden, men nu är det tjejerna som regerar.


Det syns inte på bilden men vi är faktiskt 50/50 på kontoret, men som sagt, tjejerna var lite mer framåt idag.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se