Alla inlägg den 21 april 2014

Av Malin de Besche - 21 april 2014 23:00

Ännu en fantastisk dag med strålande sol idag. Idag fick bli en sådan där fixar dag. Och när jag har fixardag brukar jag få väldigt lite tid över till matlagning. Det är så bra då när man fått mat över från dagen innan. Lite tråkigt med matlåda, men om det istället blir en helt ny rätt är det fantastiskt.


Idag har jag skruvat hyllor, sett till att få däcken bytta (var tvungen att ta hjälp nu när jag har skadad tumme), tvättat och röjt i förrådet. När jag dessutom mitt uppe i allt detta fick besök av en go vän och hennes fantastiskt söta lilla son på 4 månader vill man ju vara social och gosa med bebis och inte stå och laga mat.


Igår gjorde jag tjälknöl på Fransyska med potatis och rödvinssås. Då blev det en massa kött kvar som jag idag strimlade och gjorde en biffsallad på.

 

Min sallad bestod av tomat, gurka, isbergssallad, färsk spenat, paprika, avocado och matvete (Zeta konserv).

Dressing:  

Salladskrydda

1 pressad vitlök

Balsamvinäger


Grymt god och nyttig sallad.


Tjälknölen gjorde jag så att jag satten den frysta köttbiten i ugnen på 75 grader i 8 timmar (höjde sen till 100 för att skynda på i en timme). Sedan la jag ner köttbiten i en marinad i ett par timmar.

Marinad:

1 liter vatten

1dl salt

0,25 dl sötin

10 krossade enbär

1 tsk torkad timjan

Koka ihop och låt svalna innan köttbiten läggs ner.


Sen framåt kvällen var det dags för första basketträningen efter en söt Påsk (även om det inte var särskilt mycket godis för min del var det väldigt goda deserter)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards