Alla inlägg den 20 april 2014

Av Malin de Besche - 20 april 2014 21:42

Efter att ha vaknat många gånger under natten var jag ganska tung i huvudet. Men det fina vädret gjorde att det spratt till i kroppen i varje fall. Det är påskhelg och det är massor man vill passa på att göra nu när man är ledig.


Det är rena drömvädret den här helgen och äntligen kan man börja äta sin frukost ute. Jag gjorde mig en smoothie som jag avnjöt i solskenet.

 

1 banan, 1,5 sojamjölk, 2 stora skedar av min hemagjorda sylt, 1 avocado. Toppade med lite granatäpple och blåbär.


När frukosten fått sjunka ner tog jag mig en liten löptur. Kände mig något seg och tung i kroppen, men tänkte att det skulle nog ge med sig. Jag tog bort alla krav på tider och tänkte att jag bara skulle njuta av löpningen i det härliga vädret. Och det blev lättare och lättare att springa och kroppen piggnade till. Jag plöjde igenom 7,5 kilometer med ett jämnt och bra tempo, även om det inte var det snabbaste jag sprungit. Tiden slutade på 39:15, dvs 5:14/km tempo.

När jag kom hem stretchade jag på min gassande altan. Det var precis som en svensk sommar.


Efter dusch och lite återhämtning så pep jag och dottern till IKEA. Dels för att köpa lite bra förvaring, grejer till min dotters rum, men också lite möbler för att kunna bara njuta av solskenet imorgon efter påskhelgens sista träningspass. Tror att det blir lite styrka och löpskolning.


#Löpning #Påskhelg #Påskträning #Smoothie #Solsken

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se