Alla inlägg den 18 april 2014

Av Malin de Besche - 18 april 2014 22:58

Långfredag skall historisk sett präglas av sorg eftersom att dagen varit lång och besvärlig för Jesus. Fram till 1969 var det förbjudet för nöjesetablissemang att hålla öppet. Det skulle helt enkelt vara en långtråkig dag. Min dag har varit allt annat än långtråkig.


Min dag har varit fullspäckad och jag fått mycket gjort. Efter frukost satte jag igång med storrengöring hemma. Det är en sådan där dag när man skurar och skrubbar, så när man lagt ner skurborsten så syns det inte att man städat. Man har liksom inte hunnit röja undan allt plock. Men man har vetskapen att ugnen är ren och badrummet är fräscht är ju skönt i varje fall.

Sedan gjorde jag lite Ajvar, då jag använt upp allt i förra satsen. Använde lite redan till lunnchen.

 

Sen var det dags att åka till mormor och kolla på lite fler bilder och prata igenom begravningen. Vi fick ihop några riktigt bra bilder. Bla deras bröllopsfoto.

 

Efter fika, middag och efterrätt åkte vi hemmåt, men stannade och påskhandlade lite. Stora barn vill ju också ha påskägg. Detta är en av de få dagar som jag köper hem traditionellt godis.

Men när jag kom hem så gjorde jag lite häsosammare påskgodis som nu står på kylning i kylskåpet.

 

Detta är en mix på torkade aprikoser, hasselnötter, havregryn och kokosflingor och en liten liten skvätt vatten.

När jag vaknade kände jag att migränen låg lite sådär latent, men var som bortblåst under dagen. Nu känner jag att det är dags att sova så den inte hittar tillbaka.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards