Alla inlägg den 13 april 2014

Av Malin de Besche - 13 april 2014 21:45

Bor man i ett radhusområde är man uppbokad 2gånger om året för att snygga till i området och se till att hålla naturen i schack. Idag var det dags för vårstädningen, så nu är vi redo för sommarvärmen.

 


Lite sovmorgon och sen en god smoothie som start på dagen. En god, lagom söt och näringsrik dryck, gjord på banan, mandelmjölk, turkisk yoghurt, hallon och blåbär.

 

Mellan 10 och 16 grävde jag upp rötter, släpade säckar och krattade. Det tog på krafterna kan man lungt säga. Förutom att ryggen var helt slut som att man gått halvkrökt hela dagen (trots att jag tänkte på hållningen), så var orken som bortblåst. När ja kom in la jag mig på soffan, helt slut efter allt kroppsarbete och frisk luft. 

efter lite TV tittande gjorde jag några bakåtböjningar för att få ordning på ryggen. 

Det kändes väl något lättare, men långt ifrån bra. Tror att en god natts sömn är den enda lösningen. 


Normalt brukar jag säga att man inte tränar när man har energi över utan att man tränar för att få energi. Men i det här fallet tror jag nog att jag får se dagens arbete som dagens träning.

Men jag återfick lite energi i varje fall och den använde jag till storhandling. Min dotter hade varit gullig och städat ut kylen och sonen hjälpte mig att bära in de tunga kassarna. Så jag kunde bara ställa in matvarorna in en fräsch kyl. Det tyckte min trötta kropp om.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se