Alla inlägg den 9 april 2014

Av Malin de Besche - 9 april 2014 22:52

Det är när man är stressad som man gör de stora misstagen. När fokus ligger någon annan stans än där man är, med det man håller på med. Det hände mig idag när jag lagade middag. Tänkte på vad jag skulle göra näst medan jag tärnade paprikan.


Egentligen behövde jag inte vara stressad, Jag hade planerat tiden väl men ändå var tankarna på något helt annat och då tärnade jag inte bara paprikan, utan även en bit av tummen. Detta är nackdelen med en väl slipat kniv, man hinner inte känna att man skär fel förrän man hunnit skära för långt.

 

Det började blöda ordentligt. Blodet forsade medan jag försökte hitta något förband. Ett jätteförband medan jag körde tjejernas träning. När den var över drog jag på ett par plåster och sedan tejpade runt för att hålla allt på plats under min egna träning.

Det gjorde fruktansvärt ont att få bollen på tummen och jag vågade mig inte in i alla närkamper.

Jag tog inte av mig plåter och tejp förrän jag kom hem. Då var såret alldelse svampigt och jag insåg att det här såret behövde luft. Så jag lindade in det i det här självhäftande bandagen. Skyddar men gör att såret luftas ordentligt.

 

Hoppas att det läker så pass att jag inte behöver omplåstring imorgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards