Alla inlägg den 2 april 2014

Av Malin de Besche - 2 april 2014 23:05

Igår började Nordbyggmässan och min arbetsplats hade såklart en monter där. Idag drog jag och ett par kollegor dit för att spana in mässan. Det är väldigt roligt att gå på mässan, speciellt om man är tävlingsmänniska, för de flesta montrarna har något som ska locka oss till deras monter.


Vi möttes upp i vårt företags monter och där hittade vi också vår första tävling. Det var en simulator för puts. Man skulle stå med en slang och rikta en ljusstråle mot skärmen med en murad vägg. Sedan skulle man helt enkelt få ett så bra resultat som möjligt med lagom tjockt material. Man inser att det kräver erfarenhet att få ett bra resultat.


Medan vi gick runt där på mässan så kunde man se att de montrar med olika tävlingsmoment var de med flest besökare, följt av de som hade nybakade bullar, kaffe eller någon annan typ av förtäring.

Och det kunde jag och en av mina kollegor förstå, för detr väckte helt klart tävlingsmänniskan i en. Maskinhallen var helt klart bäst utrustad för detta. Alla elverktygsmontrar hade en massa matchoaktiviteter.

Vi utövade olika kraftprov som att hänga i ett par arbetsbyxor och slå med en slägga som mäter hur hårt man slår hos Blåkläder. Där vann vi en varsinn t-shirt för att vi lyckades hålla oss kvar i byxorna över 45 sekunder. När min kollega släppte vid 47 lyckades jag hålla mig kvar till 52.

 

De hade även en tatueringshörna, men den hoppade vi över. Tog istället kort vi där jag spännde musklerna.

 

Vi svarade på lite frågor för att vinna SPA-Weekends, vi gissade vikten på en golvsil för att vinna resa till Dubai, bankade grodor, cyklade för att driva bilar i en bilbana, och mycket mer. Vi hann inte med klätterväggen, men vi hade ändå lyckats få oss ett träningspass med alla tävlingsmoment och allt knatande inne på mässan. Det gav bra resultat på stegräknaren idag.

Jag kommer nog aldrig sluta leka. Kan vara så att jag tar en sväng dit igen på fredag om jag hinner för att testa det jag inte hann med. :)


Sedan var det dags att bli vuxen igen och åka hem och jobba. Det blev ett par timmar vid datorn innan jag satte igång med maten och sedan åkta till baskethallen för att hålla i tjejerna träning följt av min egna. Här kunde jag plocka fram barnet i mig igen.


#stegtävling #Nordbygg #Mässa #tävling #Utmaning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards