Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Malin de Besche - 23 mars 2014 21:27

Idag har det varit en fukkspäckad basketdag. Det började med en ganska tidig morgon med mina småtjejer och sedan min egna match. Och där emellan handlade det om att ladda upp och ladda om. Och som jag brukar när det är matchdag laddade jag med gröt till frukost.


Dagens gröt pimpade jag med 1 dl hallon, en näve valnötter och banan. Därefter blandade jag i en tsk av kokosolja och en msk av hampafrön. Riktigt gott.

 

Sen åkte vi till hallen för att ställa iordning allt inför matchen.

Idag hade vi många tjejer till matchen, hela 10 stycken. Det tog ett tag innan tjejerna insåg vilken betydelse ett bra försvar har. Och när de väl kom igång, lyckades de sno många bollar och stoppade många lay ups. De överaskade också när de lyckades med bedriften att sätta 2 3:or. Tjejerna var nöjda med matchen trots att de inte vann. Nu gäller det att ladda om och ta med sig lärdomen från den här matchen till nästa match.


Efter matchen åkte jag och min dotter till centrum för att åta lunch och shoppa lite. Det slutade med bara grejer till henne, men det var hon värd efter en väl genomförd match. Så åt vi lunch i solskenet. Det kallar jag bra uppladdning inför min egna match.


Under vår match gav jag allt när jag sprang från en planhalvan till den andra och gav mig in i retursituationerna. Men det var inte alltid huvudet var på skaft och detsamma gällde resten av laget. Vi spelade inte för varandra och många bollar passades bort. Vi kan spela mycket bättre, men det var som att alla hade sitt huvud någon annanstans. Det slutade i förlust, men jag måste säga att jag hade riktigt kul i varje fall.


På vägen hem stannade vi och handlade och för att korta ner tiden för matlagningen köpte jag en f'ärdiggrillad kyckling. Till detta stekte jag vitlök, spenat, kösbärstomater, färsk basilika, avocado samt lite färdigkokt kamuvete.

  

Bra återhämtningsmat efter matchen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards