Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Många steg utan träning

Av Malin de Besche - 20 mars 2014 23:09

Huset var återigen iskallt igen. Det var något annat fel på pannan än vad servicekiller först trott. Men snabb som han var fick jag en tid efter lunch igen. Det gav mig lite tid att få koll på dagens basketträning för mina tjejer och dag fick tillfälle att samla lite steg.


Man sover ju lite bättre när det är svalt. Problemet är bara hur man ska ta sig upp. När jag kom in i köket kunde jag se att temperaturen hade sjunkit ner till 16 grader igen. Ringde servicekillen och talade in på telefonsvararen om temperaturen och läste upp vad som stod på displayen. Inte långt efter ringde han och vi bestämde att han skulle ringa efter lunch för att säga när han kunde vara på plats.

Det blev en tidig resa hem från jobbet. Skönt att slippa köerna. Han fick in lite värme men det är någon del som måste bytas ut.


Jag jobbade lite hemma innan jag fixade middag och sedan åkte vidare för att hålla träning med mina tjejer. Där lyckades jag samla en hel del steg i mitt annars rätt stillasittande dag. Jag får röra mig en hel del när jag ska visa hur man gör de olika övnignarna.

Vi hade inte tillräckligt med bollar då våra lånebollar inte var upptagna. Därför fick de köra en del löpskolning som uppvärmning. (Höga knän, hälkick, sidestep mm)

När bollarna kom upp fick de även dribbla fram och tillbaka med olika finter (Cross over, mellan benen, bakom rygg)

Något som ofta felar i matcherna när de blir lite stressade är passarna. Så idag övade vi olika typer av passar.

Sen övade vi passar i rörelse och avslutande med give and go samt pass direkt från studs.

Att visa hur man springer och var man lägger passen gjorde sig bra på min stegräknare.

Lite spel och rörelse mot korg innan herrarna kom in och skulle ta över hallen.


Då gick jag och min dotter och jag ner i squashhallen och sköt lite. Vi har satt upp korgar där. Så när vi inte har halltid kan vi alltid gå ner och skjuta lite till dess att någon som bokat hallen kommer.


Jag var inte helt nöjd med stegen, även om jag ändå hade ganska många fler steg efter tjejernas träning. Så jag yog mig en promenad på 55 minuter. Totalt en runda på 4,8km

 

Nästan 16'000 steg nu när jag lägger ner för idag och då har jag inte tränat något idag. Min vilodag kan man säga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards