Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

När temperaturen stiger

Av Malin de Besche - 19 mars 2014 23:18

Plötsligt slog kylan till och att vintern var tillbaka var ett faktum. Men det jag inte hade räknat med var att den även kom till mig inomhus. Först tänkte jag att värmepannan bara inte hängde med, men i morse när jag vaknade kände jag att det var outhärdligt. Något stod inte rätt till.


Idag var det min jobba-hemma-dag och när jag suttit en stund vid datorn insåg jag att detta var inte bara morgonkyla, eller att pannan inte hängt med. Jag satte batterier i termometern för att se vad temperaturen låg på. Den stod på 18 grader!!! Inte konstigt att det var kallt. Temperaturen kröp allt längre ner och jag lindade in mig i så många filtar jag kunde.

 

Jag började kolla runt bland alla knappar och siffror på frånluftsvärmepannan. Trycket var för lågt så jag vred på ratten jag skulle vrida på enligt instruktionsboken men temperaturen fortsatte att sjunka. Jag tog tag i saken och ringde återförsäljaren till värmepannan och 3 timmar senare var han på plats och kollade vad som kunde vara fel. Han tryckte på en knapp och sen visade han mig hur varmvattentemperaturen steg och förklarade att ni skulle det bli varmare. Det gjorde den också, men låååååångsamt. En tiondelsgrad i taget.

Gick runt i hemmet och tände ljus för att hjälpa värmepannan på traven.

 

Lite matlagning och sen var temperaturen uppe på 18 grader igen.


Sen var det dags för basketträning. Det hade snöat en hel del. Vintern var tillbaka på riktigt. Det var skönt att sätta sig i bilen med värmefläkt och sätesvärmare. I hallen var det bra mycket varmare än vad jag hade hemma och när jag visade övnignarna för tjejerna steg temperaturen ytterligare.

Idag körde jag mycket skott och spelförståelse med dom. Det går verkligen framåt.


Direkt efter deras träning var det dags för egen träning. Och redan under uppvärmningen kände jag svetten drypa. Det stamade i musklerna sedan styrketräningen igår, men som vanligt när man blivit lite varm och när man är mitt uppe i övningen så känner man det inte.

Mycket skott och springa idag. Tävlingsmänniska som jag är så såg jag till att komma först i all löpning, även fast det inte var någon tävling. Vi skulle bara "ge allt vi har". Löpningen är min styrka och det känns bra att pesonen som jag har hack i häl inte kommer förbi mig.


Svetten flödade idag och avslutade med en het dusch. Jag funderade på vad temperaturen kunde stå på när jag kom hem. Jag kunde inte vänta så jag ringde hem och frågade. 17,9!!! Hade tempen gått ner?!

Och mycket riktigt, temperaturen hade krypit ner lite lite, men det kändes varmare. Det måste vara så att tempen på 18 grader måste ha varit i köket men att den låg längt lägre i resten av hemmet och att den har fördelat sig mer över hela hemmet. Jag hoppas att det är så det är i varje fall.

Med vintern där utanför måste jag få upp värmen.

 

Igår var det endast lite frost och nu massa snö på en endaste dag. Imorgon hoppas jag verligen att jag vaknar med ett varmare hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards