Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Malin de Besche - 16 mars 2014 22:00

Att spela match efter en lång bilresa är inte lätt. Det kräver lite extra av en för att kunna ladda om och hitta den där energin som krävs. Det är många faktorer som spelar in om man ska prestera bra eller inte. Det gäller att kunna fokusera och stänga ute störande moment.


Lördagsmatchen var en jämn match som borde ha varit en promenadseger men slutade i förlust. Det var kanske just för att det borde ha varit en promenad seger som tempot var lågt. Inledande period var bra, men det var inte det tempo vi brukar ha. Ställningen var jämn i princip hela matchen fram till dess en tjej skadade knät. 

Då över gick matchen till total katastrof. Inget tempo, ingen glöd och massor av misstag.

Efter matchen fick jag som äldst i laget ta hand om tjejen som skadat sig. Hon hade stannat till på rakt knä och hon kände hur knät vred till åt fel håll.

Men hon höll ändå gott mod hela tiden trots att det smärtade i knät. Ingen gnällspik det där. :)

 

De röntgade knät och konstaterade att det inte var något benbrott. Sedan tömde läkaren det svullna knät på lite blod för att kunna se vad som skadats i knät och orsakat att hon inte kunde stödja på benet.


Som alltid tog det lite tid på sjukhuset så efter ett tag kom coachen och en annan tjej för att hålla vår skadade spelare sällskap.


Vi kom ganska sent från sjukhuset så det enda som var öppet i Karlstad var olika grillar av olika slag. Tänkte att Falaffelsallad skulle vara ett bra alternativ. Men som många sådana här ställen så ser de Isbergssallad som sallad och toppar det med tomat och gurka. Lite för tråkigt så det fick bli en falaffel med bröd. Men själva falaffeln var riktigt god.


Till kvällen fick jag jordens huvudvärk och den höll i sig även under matchen. Den ville helt enkelt inte släppa, utom just när jag spelade. Det var inga problem så länge jag sprang. Men så fort jag satt på bänke och i pauserna plågade huvudvärken mig.


Den här matchen spelade vi mycket bättre. Det var fart, det var kämparglöd mestadels av matchen och på det hela taget en roligare match. Men det räckte inte till seger. Kan vara så att alla fick sig en tankeställare sedan gårdagsmatchen, kanske var det bara att bilresan till hallen endast var 10 minuter. Eller kanske lite av båda.


Under lördagen fick jag rapporter om att mina småtjejer hade gjort en fantastisk insats och vunnit sin match med 4 poäng. Så kul att höra att allt slit som de lägger ner på träningarna har börjat ge flera vinster.

Min dotter hjälpte de ett år äldre tjejerna med sin match idag precis lagom till jag kom hem. Den slutade inte riktigt lika bra. Skulle nog vilja jämföra den matchen med vår första på vår road trip. Passarna var inte genomtänkta och bollarna ville inte i och i vissa fall var det gång när de tappade sugen och blev ifrånsprungna.


Lyckades samla lite steg när jag stod och heja på tjejerna. Och det kunder verkligen behövas. De långa bilresorna har gjort att jag förlorat ganska många timmar att samla steg på.


Nu är det dags att ladda om för en ny vecka, så att jag orkar köra hårt och kanske till och med sätta ett stegrekord.

Och nu när vardagen kommer är det slut på skräpintaget på oregelbundna tider och långa stillasittande bilresor (Det blir bara de kortare till jobbet så klart. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards