Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Malin de Besche - 13 mars 2014 23:12

Jag är inne på fjärde dagen på stegtävlingen och det är snart dags att registrera dagens steg. Det är inte helt lätt att komma upp i steg och inte ledningen. Jag har en hel del kvar och det blir inte lätt. Man tycker att promenera är inte så svårt, men tittar man på hur mycket alla går så blir även några steg övermäktigt.


Efter första dagen låg jag i topp inom vårt lag och vårt företag låg inte allt för långt ner i lagtoppen. Men när fler hade börjat registrera sina steg gled jag och laget allt längre ner på respektive lista.

Det är helt galet vad folk samlar steg!

Jag är inte speciellt stillasittande på fritiden, men man måste tydligen ha ett rörligt jobb för att ha en chans i den här tävlingen.

 

Inom laget ligger jag nu på 7 plats efter registrering av 12'241 steg. Idag helt utan träning, bara vanlig gång. Men jag fick ta en liten promenad för att få till lite extrasteg och komma över 10'000 steg.


Men jag blev varse att jag inte är den enda tävlignsmänniskan på jobbet. En kollega och jag kollade in listan i dag och förundrades över hur en del lyckas samla steg. Hur hinner de? Dygnet har ju endast 24 timmar och en del har lyckats samla dubbelt så mycket steg som jag.


Vi är några i laget som håller oss över 10'000 steg per dag, men vi har även några som har färre och några har inte registrerat några steg. Min kollega tyckte att de som ligger efter måste börja jobba på så att de inte "drar ner oss" på lagtoppen. Det är nämligen snittsteget per person som avgör vart laget hamnar i listan.


Nej nu är det dags att börja peppa varandra om vi ska börja klättra i listan. Imorgon ska jag slå personligt rekord! :)


#Stegtävling #Topplista

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards