Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Malin de Besche - 11 mars 2014 20:38

Jag är så glad! Det var länge sen jag sprang så långt och det kändes bra. Inte blev det som det brukar med maten men det var inget problem det heller. Jag sprang på utan att veta hur långt det skulle bli. Det var en skön känsla.


När jag insåg att jag skulle komma hem hyfsat tidigt från jobbet bestämde jag mig för att jag skulle ta en löparrunda innan middagen, medan det fortfarande var ljust.

Men när jag kom hem blev jag varse att min dotter skulle behöva skjuts för att hinna till sin träning. Funderade en stund och bestämde mig sen för att byta om och springa medan hon tränade. Jag skulle inte ha koll på hur långt det skulle bli eftersom att det inte är en plats jag springer på normalt.

Sagt och gjort så såg jag till att ha stegräknaren på plats, slog på stoppuret och började springa. Jag tänkte att jag skulle springa mot spåret men hade inte bestämt mig för vilken sträcka.

Men eftersom att det kändes så bra tog jag slingan på 5 kilometer. Men jag hade inte koll på hur långt det var dit och tillbaka till hallen där min dotter tränade.

Men när jag mätt upp sträckan på jogg.se så visade det sig vara närmre milen och med en helt ok tid med tanke på hur länge sen det var jag kunde springa en mil. Jag höll 5min/km tempo.

Stretchade lite medan jag väntade på att min dotters träning skulle ta slut. Sen åkte vi hem och fixade middag.

 

Chillibiffar med Polemosallad

Biffar:

500g köttfärs

2 ägg

1dl chillisås

1tsk salt

peppar

0,5dl polenta


Sallad:

1 honungspolemo i bitar

Blandad grönsallad

några körsbärstomater

1 avcado i bitar

1 röd paprika i bitar

150gr fetaost


För att inte behöva äta mitt i natten brukar jag äta före träning. Men den här gången blev det efter, och jag överlevde.

Jag avslutar kvällen med att registrera 14164 steg.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards