Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Malin de Besche - 10 mars 2014 22:38

Bästa sättet att få igång motivationen är tävling eller mål. Sedan jag började ta bilen till jobbet har min vardagsmotion gått i botten. Det var dags att göra något åt det och så tackade jag ja till stegtävlingen. Idag var första dagen.


Jag tänkte att jag inte skulle hinna gå så många steg idag. Jag går ju ut till bilen och sen går från bilen tänkte jag. Men det blev faktiskt en hel del steg från det att jag satte på mig stegräknaren.

Så fort jag fått på mig kläderna placerade jag stegräknaren på höften. Sedan satt den på hela dagen fram till att jag bytt om till basketkläder. Stegräknaren skulle vara lite i vägen under träningen, så därför använde jag stegtävlingen stegomvandlare för att räkna ut vad träningen motsvarande i steg.

Enligt omvandlaren så var min basketträning värd 8750 steg och så hade jag samlat på mig 8902 steg, blev alltså totalt 17652 steg idag.

 

På stegräknaren kunde jag också få fram...

att jag gått 6,23 km

gjort av med 365,1 kalorier

gått 1:45:23 (t:mm:ss) effektiv tid

jag gått 16:54min/km


Detta var såklart utan basketträningen. Jag lyckades nog samla många steg när jag handlade.


Innan basketträningen drog igång gav jag mig själv lite tid med min foamroller. Jag visade tjejerna lite övningar med foamrollern så att de ska få ordning på sina knän, ryggar och ben. De insåg att flera av övningarna kräver sina magmuskler. :)

 

Tror nog att jag lyckades sälja in foamrollern till dom. Synd att jag inte har provision på dom ;-)

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se