Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Malin de Besche - 9 mars 2014 21:33

Jag kände mig som en ny människa igår efter löpturen och stretchingen. Så mycket lättare. Men efter en natts sömn är man något stel igen. Så idag ville jag se till att vara rörlig på ett skonsamt sätt för kroppen.


Direkt när jag vaknade så drog jag på mig kläderna för att ge mig ut på en powerwalk (eller rask morgon promenad om man så vill). Testade att promenera med mina lättare tävlingsskor. Det är snart dags att börja provspringa distanser med dom. Hittills har jag ju bara kört intervallpass inför 400-metersloppet.

 

Det var ganska stelt i början, men ju längre jag gick desto mjukare blev jag i kroppen. När jag kom hem igen körde jag stretching igen, balsam för stela muskler.


Lite frukost och sen vidare till baskethallen. Min dotter skulle hjälpa de ett år äldre tjejerna då de är något få. En spännande match som slutade med förlust med endast 2 poäng. Det är svårt att hålla tillbaka hejarop och coachande rop som man måste göra när man sitter i sekreteriat.

Medan min dotter duschade, passade jag på att öva lite skott och rörelse mot korg.


På vägen hem lyckades min dotter övertala mig att vi skulle äta pannkaka till lunch. Insåg när vi blandat smeten att vi inte hade någon slylt. Så jag kokade lite äppelmos och min dotter mixade hallon med lite turkisk yoghurt. Detta toppade vi med lite krossade valnötter och lite pumpafrön. Mums!

 

Sedan blev det lite röj och rensning. Såg till att få upp massor av grejer på vinden. Äntligen! Sakerna har stått i allrummet som liksom försvunnit ur mitt medvetande. Man blir hemmablind efter ett tag så man ser inte grejer som inte skall vara där.


Plötsligt var det dags för middag. Idag blev det en variant av Risotto.

 

Risotto är ett perfekt sätt att rensa kylskåpet på grönsaker som kanske inte håller så himla länge till. I min Risotto hade jag (4 port):

1 Scharlottenlök, finhackad

3,5 dl ris

1 dl rödvin (skulle ha varit vitt men hade bara rött hemma)

9dl fiskbuljong

1 röd paprika, hackad

3 stora champinjoner (delade)

1/2 zucchini, tärnad

En näve grönkål

400g Lax, skuren i bitar

30 oliver

Salt

Fräs först scharlottenlök och ris i lite olja. Slå sedan på vin och buljong. Mot slutet av koktiden, släng ner alla grönskaker. När det börjar bli mjuka lägg ner laxbitarna och till sist oliverna. Smaka av med salt.


Till detta serverade jag "Heta cashew bitar sprinkels" från Renée Voltaire. Jätte gott tillbehör!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards