Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Härlig vårdag

Av Malin de Besche - 8 mars 2014 16:33

Jag vaknade med stelhet och värk i både ryggen och benen. Planen att åka iväg till stan och delta i en löpargrupp kände jag att jag inte klarade av. Min kropp behövde tid att vakna till liv och bli något mer rörlig. Men den strålande solen utanför lockade.


När jag ätit frukost så kunde jag inte hålla mig längre och kroppen kändes ju något bättre än när jag vaknade. Så jag drog på mig löparkläderna för att ta årets första runda i spåret. Längtade att få springa i lite skogsmiljö. Tanken var att ta en kortare runda bara för att få lite blodflöde, men när jag sprungit ett varv kände jag att jag ville fortsätta. Så jag sprang på ett varv till.

Totalt blev det en runda på 7,5 km


När jag kom tillbaka så gav jag kroppen en rejäl genomgång av stretching i vårsolen. Så härligt! Nu har jag lyckats samla på mig lite D-vitamin.

     


Fick också lite påhälsning av ett vårtecken.

 

 
 
frozenfire

frozenfire

9 mars 2014 10:22

Ja, jag tror du har väldigt mycket rätt i det som du skrev i din kommentar faktiskt. Tänkte på det du sa om olämplig klädsel. Vad är olämpligt då? Alla har ju ändå rätt att klä sig som dom vill. Men som om min familj skulle tala om för mig i alla välmening om min kropp eller klädsel så hade jag nog ändå blivit lite småsur faktiskt.

http://frozenfire.bloggplatsen.se

Malin de Besche

9 mars 2014 21:30

Jag hade inget specifikt i åtanke när jag skrev olämplig klädsel. Tanken var bara att jämföra det med när någon kommenterar kroppen, vilket man ska ge sjutton i om det bara handlar om en åsikt.
Jag vet inget om dig och din situation egentligen. Men jag anser att kan finnas tillfällen då nära och kära ska lägga sig i av ren välmening, eller rent av rädda ett liv. Skulle nog själv bli sur om någon kommenterade mig med, kroppsligt i varje fall. Klädsel, nja det beror på vem och hur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards