Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Malin de Besche - 7 mars 2014 22:13

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys... När jag tidigare pratade med en kollega om fredagsmys, så sa hon att hon var lite emot fredagsmys för att det är så kopplat till att äta. Men även om det var en chipstillverkare som populariserade uttrycket så måste man ju inte äta sånt för att kalla det mys.


Ryggen känns tack och lov något bättre idag, men bilen är inge bra för den. Kände mig stel, trött och seg efter att ha köat mig hem från jobbet. Men när jag väl packat basket väskan och var påväg till basketträningen var jag redan piggare. Körde lite rörelseövningar som uppvärmning, vilket gjorde gott för ryggen.

Efter träningen satte jag på mig mysbyxorna och njöt av att ryggen var mycket bättre. Men jag har en bit kvar.


Matplaneringen har inte varit den bästa, så jag fick fundera på vad jag kunde göra med det jag hade hemma. Jag började med att slänga in djupfrysta kycklingfiléer i ugnen medan jag funderade på vad jag skulle göra. Så det blev en liten röra som jag bredde ut över kycklingen och kokade matvete.

 

Röran bestod av:

1 gul lök, finhackad

100g champinjoner, finhachade

8 soltorkade tomater, hackade

200g färskost

2 vitlöksklyftor, pressade

1 kruka basilika, finhackad

salt

När jag mixat alltihop var det bara att bre ut över.

I slutet av koktiden för matvetet rörde jag ner 1 stor näve hackad grönkål, 1 rött äpple, 1 dl valnötter och 1 tsk honung. MUMS!

 

Det här fredagsmyset fick väl godkänt av barnen

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards