Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Malin de Besche - 4 mars 2014 22:20

Det har blivit ett litet breake i min löpträning och jag har inte riktigt kommit igång. Dels på grund av mycket som hänt runt omkring mig och dels pga min kropp som krampar lite här och var. Men jag vägrar att låta mig stoppas pga av det. Det gäller helt enkelt bara om att anpassa sig.


Efter skidåkningen blev jag stel i ryggen och fick svårt att böja mig. Jag känner fortfarande av benet en aning. Idag var massören på plats men jag hade inte lyckats få tid då jag var i Sälen när listan kom upp. Men jag hade turen att ha en sådan generös kollega som erbjöd mig sin massagetid.

Så jag fick laser på benet, ryggen, skinkorna och musklerna i armen som orsakar min tennisarmbåge. Sedan fick jag underbar massage på min stela rygg. Det gjorde verkligen gott.

Det känns som jag skulle behöva köras genom en mangel.

 

Vi jobbade sent idag så vi käkade middag där, vilket gjorde att jag bara kunde byta om för att träna när jag kom hem. På med löparkläder och musik i öronen och jag gav mig ut på min första löparrunda på ett par veckor.

En lugn löparrunda endast för att få lite kilometer i benen, inte en tanke på fart. efter rundan stretchade jag både ben och rygg. Plötsligt kände ag hur mycket lättare det blev att röra sig.

Rätt skönt med en lugn och stilla träning. Men nu längtar jag efter ett pass som kör totalt slut på mig.

Av Malin de Besche - 4 mars 2014 12:30

En fördel med att jobba granne med ett stort köpcentrum är att man kan kvista in i någon butik på lunchen. Ibland lite farligt med alla dessa butiker med snygga träningskläder, Löplabbet och hälsokost. För att inte tala om alla pyssel-, inredningsbutiker och själklart vanliga butiker. Men idag gjorde jag ett riktigt fynd.


Jag använder ofta en mandolin för att göra stavar, strimlor eller tunna skivor. Men min gamla vita mandolin är helt slut. Varje spik har lostnat så nu finns det inget som håller grönsaken på plats. Det var en billigare variant som jag köpt i vanlig mataffär så man kan kanske inte räkna med att den håller så länge.

Den här som jag köpte nu har kostat 249:- men var nedsatt till 99:- på Spisa. De har mycket roliga, fina och praktiska saker. Men jag är stolt över mig själv att jag höll mig till just detta som jag vet att jag behöver.

     

Det går ju så mycket fortare att använda mandolin och alltid perfekt resultat. Hoppas bara att den håller längre än min förra. Var inne på att köpa en från TupperWare, men den var lite för stor för min budget. Skillnaden är ju att de har livstids garanti. Om den här inte håller så kanske det blir en TW i varje fall.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards