Alla inlägg under februari 2014

Av Malin de Besche - 2 februari 2014 18:48

Idag var det matchdag för mina tjejer och vilodag för mig. Men jag fick allt upp pulsen en hel del i varje fall. Jag blir så engagerad och är nästan med tjejerna ute på planen när de kör. Jag vet att jag hörs, jag hoppar och tjoar för att påminna och heja på och idag gav det resultat.


Innan matchen mötte jag upp en av mina lagkamrater för lite lunch/fika. Hon är ny i laget och ny i landet så det var kul att sitta och prata lite på tu man hand, så nu har jag lärt känna henne lite mer. Det blev inte den nyttigaste fukan men det bästa jag kunde få till just då. Det var en kyckling hickory bagel med en latte till.


Sedan åkte jag till hallen för att förebereda inför matchen. Idag mötte vi Blackeberg/Ekerö i FU13-serien. Första perioden var lite seg och poängfattig. Men till andra perioden hände något. Tjejerna fick till många fast breaks och gjorde 18 poäng. Nu har äntligen allt övande på snabbt uppspel gett resultat.

Försvaret var mycket bättre än senaste matchen, men vi har mer att jobba på där, framför allt utblockering och returer. En annan sak som vi måste lägga energi på är det här med att ha lite is i magen, att alla mål inte behöver ske lika snabbt som vid snabbt uppspel. Vi måste få till spelet och hur man spelar när man har situationen 5 mot 5 vid anfallande korg.

Det var så skönt att vinna den här matchen, det får tjejernas självförtroende att växa efter så många förluster. Matchen slutade 38-20.

 

Kanske kan man klassa mitt hoppande och studsande vid sidan som vardagsmotion. Eller?


Efter matchen satt jag i sekreteriat när Basketgymnasiet spelade. Det gick inte riktigt lika bra för dom. Men det var kul att se en av de killar som jag en gång i tiden coachade. Han har lite av samma spelstil nu som då.


Nu ska det bli lite middag och filmmys med familjen!

Av Malin de Besche - 1 februari 2014 19:04

När jag kom hem från matchen drog jag på mig mina löparkläder. Det var dags för en lugn, skön och avslappnande runda.  Från om med nu sja hag ta det lugnare med träningen för att spara musklerna inför 400 metersloppet.


Eftersom att jag sällan får så myckt speltid så planerade jag in ett löppass efter. Jag drog på mig lite överdragskläder och begav mig hemåt. Sen bytte jag om till löparkläder och sprang en runda på 6,14 km i snöblasket.

Det var behagligt att springa trots snöblasket. Temperaturen var något högre än vad den varit den senaste tiden och jag höll ett behagligt tempo.

Inte jätteskönt när bussen åkte förbi och en jättevåg av snöblask blötte ner mina ben och fötter. Men eftersom att jag höll värmen uppe så försvann känslan av kallduschen ganska snabbt.


När jag kom in gjorde jag kycklinglasagne som fick stå i ugnen och bli färdig medan jag hoppade in i duschen. Skönt med dusch när man kommer in från vinterlöpning.

Fiberlasagneplattor

3 kycklingfiléer finstrimlade

1 chili, hackad

1 bit ingefära, finhackad

60 bladspenat

200g ricotta

5dl matlagningsgrädde.

1msk kyckling fond.

Salt och peppar

Mozzarella

Bryn kycklingen, blanda sedan ner allt utom spenat och lasagneplattor. Varva sedan kyckling, spenat och lasagneplattor. Se till att spara grädde från lycklingen till slutet för att toppa över sista lagret lasagneplattor. Toppa sedan med skicad mozzarella. Servera med en god sallad.


 

Nu ska det röjas undna lite och förbereda för lite festivalyra. Melodifestivalen drar igång idag. Och självklart har jag valt lite nyttigare godis och dryck.

Sockerfir äppelmust, naturgodis och vindruvor.

 

Av Malin de Besche - 1 februari 2014 11:11

Lördagsmorgon och uppvkannade något senare än vanligt. Skönt med lite sovmorgon. För att inte få problem med när jag skulle äta innan matchen fick det bli en brunch vid 10-rycket. Samling för match kl 12 och matchstart kl 13.


Det behövde vara något som gick förhållande vis snabbt men mättande så att man står sig. Gjorde därför French toast på surdegsbröd, gröt och lite frukt.

     

Det var ruskigt gott att lägga på rökt kalkon på toasten. Gröten var en blandning av Paulúns supergröt, Risentas Bovetegröt och rågflingor då det bara fanns lite skvettar kvar av de olika grynen.


Nu är jag redo för match! :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards