Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Malin de Besche - 18 februari 2014 22:02

Äntligen kom jag igång med lite distanslöpning. Jag börjar smått men kommer att öka succesivt. Jag har börjat lite smått med planeringen av mina löppass och idag var det fösta i raden. Det har sina fördelar att marken inte längre är snöbeklädd öven om man känner att man blivit lite snuvad på vintern.


Även om marken är bar så är det fortfarande kallt. Det gäller att klä på sig lagom mycket. För lite så fryser du för det. För mycket så svettas du för mycket och fryser av den anledningen. Bästa sättet är att klä sig lager på lager, en gammal tes som åter igen visar sig vara sann.


Efter middagen, kanske en aning tätt inpå, så gav jag mig ut på en vinterlöparrunda. Jag fick efter ett par kilometer lite känningar i vaden och i slutet av av rundan även i smalbenet. Inte till räckligt för att det skulle göra ont men det känns. Så imorgon mellan tjejernas träning och min egna basketträning blir det lite löparskolning.


Det sköna med vinterlöpning är förutom all den friska klara luften man får i sig är att komma in och sedan hoppa in i duschen. Det var några lager som skulle av...

 

Av Malin de Besche - 18 februari 2014 07:00

Sedan utmaningen till XL-galan har det varit lite segt med träningen. Dels har jag inte kommit igång med ett konkret träningsprogram för att nå ett sepcifikt mål och dels har det varit en massa andra saker som kommit emellan. Igår missade jag till och med basketträningen.


Inför min utmaning i Globen tränade jag i princip varje dag och ibland 2 pass på en dag. Jag tränar ju basket 3 dagar i veckan och så la jag till träning för loppet på det. Ibland tränade jag efter basketträningen och ibland la jag in träning på de basketfria dagarna.

Men efter min stora seger så har jag inte haft det att träna inför och jag har inte beslutat vilket träningsmål som är det nästa jag ska arbeta emot. Man måste ju välja ett mål att arbeta mot i taget för att komma i mål, eller i varje fall mål som tränas på ungefär likande upplägg för att inte ta bort någon fokus.

Det har inte hjälpt att jag har fått lite förkylningskänningar.


Först var jag stilla fredag, lördag och söndag efter loppet, sen kom jag i varje fall igång med basketen. Men igår blev det inte ens det pga styrelsemöte i basketklubben. Det har börjat krypa i kroppen på mig. Att "bara" köra basket 3 dagar i veckan är lite lite för mig. Jag måste ha träningspass som gör mig helt slut, vilket basketträningarna sällan blir. Man har ju en del vilostunder i basketen, bla  när man går igenom en del teori och taktik.


Nu är det dags att åka iväg till jobbet. Men jag ska se till att fundera ut vilket mål det är dags att jobba mot nu och så ska jag se till att komma ut på ett träningpass redan ikväll.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards