Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Dagens singelmiddag

Av Malin de Besche - 17 februari 2014 22:50

Genom alla år har jag alltid sagt att det är tråkigt att laga mat till "bara" sig själv. Att det har varit barnen som drivit mig till att laga mat. Men jag har nu tänkt om. Det är faktiskt lika kul att laga mat även "bara" till sig själv, bara det är roligare mat än "kött och potatis".


Jag tror att jag myntade uttrycket att det är tråkigt att laga mat till bara sig själv på den tiden då min matlagning var ganska konservativ och inte alls så kreativ. Sedan har det bara levt kvar. Men sedan en tid tillbaka så r jag solo vid middagarna på måndagar och har då upptäckt att det är ganska kul att laga mat till "bara" mig.

Det har tom blivit lite av en sport att hitta något snabbt, kreativt och gott för en. Idag blev det sesamlax med broccolimos.

 

Laxen kryddade jag med salt och peppar och vände den sedan i sesamfrön innan jag stekte den på medelhög värme. La i några körsbärstomaterbredvid laxen.

Bloccolimos

Koka broccolibuketter mjuk, mixa med en handmixer och krydda med salt, peppar och en liten klick smör.


En fundering som jag fick medan jag åt är att man skulle kunna krydda moset med vitlök, chili eller lite citron. Bara för att variera.


Det var en riktigt god singelmiddag!

 
 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

17 februari 2014 23:17

Åh så gott det ser ut!!!
Det ska jag testa att laga till mig själv :-)
Färgerna gör hela rätten inbjudande och jag kan knappt vänta tills jag får smaka broccolimos...mumms.

Jag har samma problem som du, att laga mat till mig själv, det är trist och fantasin är borta och så vet jag att jag ska laga mat igen när alla kommit hemså ofta blir det bara the och en hårdmacka.

Ha det bra och tack för tipset!
Skriv gärna mer om du hittar på bra recept :-)

Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Malin de Besche

17 februari 2014 23:26

Det var jättegott. :)
Jag har faktiskt börjat uppskatta mina ensamma stunder för då kan jag laga vad jag vill. Sonen är inte jätteglad i lax så det är vanligt i mina singelmiddagar.
Under kategorin "Recept" hittar du både recept jag hittat på och andras som jag provat.
Hoppas du kommer gilla dom med. Det kommer definitivt fler recept framöver.

Ha det bra du med.
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards