Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Malin de Besche - 13 februari 2014 22:59

Det förekommer lite olika typer av spänning i mitt liv just nu. Den spm gjorde sig ordentligt påmind igår på träningen och fortsatt idag, samt den typen av spänning jag fick uppleva i morse. Inget av det är av det roligare slaget. Längtar till söndag då det är dags för den där härligare spänningen.


I morse när jag åkte till jobbet och köerna började tätna så fick jag sakta ner för att försöka komma in i nästa fil. Men det gjorde inte han bakom mig. Inte tillräckligt mycket i varje fall. Han körde helt enkelt in i mig och vi fick kliva ur mitt i trafikstockningen för att reda ut vad som hänt.

Det är något stressande att kliva ut mitt i trafiken med bilarna som krånglar sig förbi där vi står still. Som det verkar så hände inget med min bil i varje fall, tack och lov.


För att få spänningen i ryggen att släppa så såg jag till att stå mycket och röra mig på jobbet. Jag undvekt helt enkelt att sitta still för mycket. Det kändes något bättre när jag kom hem igen, men fortfarande inte bra.

När jag käkat min Paella till middag åkte jag för att ha basketträning med tjejerna.

Jag kunde känna hur hela höger sida var stel. Det var jobbigt att visa övningarna som de skulle göra.


Men jag vill ju inte lägga mig platt för lite spänning. Så jag gjorde så att jag efter basketträning och veckohandling så bestämde jag mig för att bekämpa det onda i mina muskler. Och det jag använde var helt enkelt en tennisboll.

 

En hel del av värken i ryggen beror på de ömma punkterna i sätesmuskeln


 

Den här kontorsskadan är grym och gör att hela högersidan drar ihop sig. När den spänningen släpper kommer jag att känna mig lätt som en fjäder.


 

Att en sådan liten sak kan ge så ruskig smärta men ändå göra gott.

Jag placerade bollen på mina ömma punkter och försökte slappna av medan min kroppsvikt såg till att hålla trycket tills det att jag kunde känna att spänningen flöt iväg.

När jag hade fått nog av smärta körde jag lite olika stretchövningar som anslutning och få till lite blodflöde genom musklerna.


Jag ska fortsätta med detta imorgon, i hopp om att få all spänning att släppa så jag kan få uppleva den trevligare spänning som en basketmatch ger. Söndag is the day!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards