Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Malin de Besche - 12 februari 2014 22:55

Jag har verkligen kämpat hårt under hela januari för att kunna prestera max på loppet. Jag höll mig frisk utan minsta förkylningskänningar förrän det var dags. Jag har också hållt mig hel och undvikit skador som gjort att jag kunnat förbereda mig ordentligt, tills nu.


Jag satt hemma och jobbade idag och när jag fixat med middagen och tog väskan till bilen för att ta mig till tjejernas basketträning kände jag mig en aning stel i ryggen.

Men när jag väl var på plats så var det som bortblåst. Rörelse är verkligen det bästa mot smärtor. Men när det sedan var dags för egen träning och jag bytt om kändes det inte bra igen.

Genom hela träningen kände jag av ryggen. Och när man har ont i ryggen då är man som handikappad. Den är så central för hela kroppen.

  


Först hade vi en uppvärmning som krävde att jag böjde en del på ryggen vilket inte alls kändes bra. Istället för stetch körde jag ryggövningar. Sedan följde en hel del övningar som gjorde att ryggen fick jobba hårt när jag slängde mig på golvet, reste mig igen och när vi spelade fick jag en del smällar.



Nu har ryggen låst sig på något sätt och jag har ont. Är övertygad om att det har med hur jag suttit och jobbat idag som skapat detta helvete.

Hem och rulla lite på foamroller och trigga lite punkter med en tennisboll så hoppas jag på att jag är som en ny människa imorogn bitti igen.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se