Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Malin de Besche - 10 februari 2014 22:41

För en tid sen så fyllde jag i en intresseanmälan för Women's health Halvmarathon. Jag tyckte att det var dags att börja springa lite längre. Men när de sedan släppte starterna visade det sig att det var lite för tidigt på året för att jag skulle våga anmäla mig.


Det är inte så himla länge sen som jag började känna att det var ok att köra riktig löpträning. Och jag har inte haft kontinuerlig löpträning sedan dess. Jag har sprungit en hel del på basketen, intervaller inför galan och några enstaka löppass. Men just det där att springa länge och kontinuerligt har jag inte gjort på över ett år.

Därför känns det inte som att det är läge för längsta loppet någonsin för mig redan nu i april. Nej, jag måste nog vara smart och ta det lite lungt och bygga upp ben och fötter successivt för en sådan här utmaning.

Jag blir ju lite trött i benhinnorna och fotlederna efter hårda träningspass och ibland känner jag av mina gamla stukningar.


Så om jag nu ska ge mig på den här utmaningen så blir det nog DN:s Stockholm halvmarathon i september. Till dess kan jag nog fixa det. Det gäller att träna smart fram till dess, men att också köra några andra kortare tävlingar för att få in tävlingsvanan och hålla nerverna i schack.

 

Så fram till dess måste jag hitta några lämpliga tävlingar. Jag skulle vilja köra allt ifrån 5km till milen. Att hitta träningsprogram är inga som helst problem. Så länge man vill springa 5 kilometer och längre finns det en uppsjö av träningsprogram. Jag har hittat ett som jag tror kommer passa min livsstil som innehåller 3-4 pass per vecka och inte allt för hårda i början.


Mer då? Det skulle vara roligt om jag kunde hitta en träningskompis som kunde hjälpa mig att hålla motivationen uppe.

 

XL-galan har inte bara varit en motivator till att köra intervaller, utan även att ge mig på nya utmaningar. Och motivationen blev utterligare boostad när jag idag på basketträningen upptäckte att jag blivit något snabbare i idioten. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards