Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Malin de Besche - 3 februari 2014 23:33

Måndag och dags för basketträning. Idag var det ganska lungt då vi gick igenom mycket spelsituationer som inte satte så mycket press på benen. Det var ju bra då jag ska se till att ha utvilade muskler till torsdag, men coachen lovade hårdträning på onsdag. Så vi får se hur jag hanterar det.


Nu är det inte många dagar kvar till mitt stora kraftprov, att springa 400 meter så fort det bara går. Nervositeten har börjat krypa på en aning. Men jag har jobbat hårt och nu är det dags att samla krafter men ändå hålla musklerna aktiva. Så dagens träning var perfekt.

När vi avslutade träningen så sa coacherna att onsdagsträningen skulle bli mycket tuffare. Jag får väl helt enkelt hitta alternativ beroende på vilka övningar vi ska göra.


All träning är nedbrytande och det är vid återhämtningen som man bygger upp musklerna för att klara av ännu större påfrestningar. Imorgon har jag massagetid vilket innebär att jag kommer att få laserbehandling som ska på skynda läkningen av musklerna.


Men det är inte bara fysiskt som jag bygga upp kroppen nu med min återhämtning. Jag ska även bygga upp självförtroendet och boosta mig med lite mental träning.

Som jag skrivit om förut så ska man ju sätta upp 3 mål med inför en tävling för har man nått något eller några av målen så får man den där tillfredsställande känslan även om allt inte gått som man hoppats. Och det ska vara både mätbara och ett känslomål.


Så mina mål för loppet är:

  1. Vinna - Jag har ingen aning om konkurrensen, men jag vet att det är andra motionärer så jag hoppas på gpda chanser
  2. Springa på tiden 1:15 eller bättre
  3. Att jag ger allt! Jag efter loppet ska känna att jag inte hade kunnat ta i mer än vad jag gjorde.

 

Sanna Kallur från Sydsvenskan.se

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards