Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Malin de Besche - 31 januari 2014 23:48

- Va?! Shit vad kul, ska du på Idrottgalan! - Ja - Men vänta nu, har inte idrottsgalan varit?! Jag såg ju den på TV bara för ett par veckor sen. - Jaaa, den ja. Men jag ska på Kommunens idrottsgala, där de lokala förmågorna och eldsjälarna får pris. Vi har ju en nominering i basketklubben.


Jag hade mot alla mina principer köpt fryspizza till barnen i ren desperation. Jag skulle inte hinna fixa något annat till dom när jag skulle iväg på idrottsgalan i den kommun min basketförening verkar. När jag kom hem från jobbet bytte jag bara om och stack iväg till Kulturhuset där själva galan skulle hållas.

Bla delades det ut pris till bästa manliga resp kvinnliga idrottare, unga idrottare, eldsjäl mm. Vår klubb hade en nominerad till årets manliga idrottare.

Han vann inte priset men däremot fick han nog en större vinst i sitt liv när han inför alla 200 personer friade till sin flickvän.


Som underhållning hade de dansare från en dansförening. Riktigt duktiga tjejer.




Och likt den "riktiga" Idrottsgalan skulle det såklart vara ett humorinslag. I år var det Hans Brontén. Tyckte det tog ett tag, men när han väl var igång var det ruskigt kul.


Bästa kvinnliga idrottare blev såklart Sara Sjöström. Och så lär det nog fortsätta bli så länge hon är aktiv, eller möjligen att nåon lyckas med liknande bedrift.


Det är kul att höra om alla nomineringar och deras prestationer. Det är många som är duktiga på sin sport.


För min del var det vilodag idag för det är ju dags att gå in i fasen "vila sig iform". Jag ska inte bli helt stillasittande, utan bara dra ner på träningen och inte köra så tungt.


När sista priset var utdelat tog jag bilen hem. Dags för uppladdning inför match imorgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards