Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Malin de Besche - 28 januari 2014 23:38

Jag har lagt ner många timmars träning sedan jag fick frågan om jag kunde tänka mig att ställa upp i 400 metersloppet på XL-galan. Det var lite trögt i starten då jag var lite krasslig, vilket gjorde att jag har fått lägga in högväxeln.


Idag efter jobbet åkte jag hem och fixa middag som vanligt. Det blev en räkpasta med rotselleri, palsternacka och morot. Sen packade jag väskan för att ta mig till Sätrahallen ännu en gång.

Den här gången skulle jag köra 200 meters intervaller. Jag började med att jogga runt utanför 200 metersbanan. När jag joggat i närmare en kvart körde jag lite löpskolning.

tripping

höga knän

hälkick

skipping

 

Sen startade jag med mina 200 metersintervaller. Tiden var ungefär som när jag körde tillsammans med min kollega. Jag har inte direkt blivit snabbare på 200 meter. Första intervallen hamnade på 34 sekunder, därefter 35,36,35. Jag körde ungefär 4 minuters vila mellan intervallerna. Jag hade fått rådet att vänta 6-8 minuter, men jag behövde komprimera tiden något.

Efter intervallerna körde jag lite snabba fötter. Jag ställde upp koner som markeringar för vart jag skulle sätta ner fötterna.


jag var lite nyfiken på vad jag skulle landa på när jag kör 400m. Så jag sprang ett 400 meterslopp, påhejad av en kvinna som jag mötte första gången jag var där. Hon sprang intervaller för att snabba på tiden på milen. För ett par år sen sprang hon milen på 32-34minuter! Men efter att ha kraftigt dragit ner på träningen pga studier och annat så skulle hon nog landa på 45 minuter.

Mitt 400 meterslopp slutade på 1:18. Det kommer troligen bli bättre på XL-galan då jag inte kört flera 200m intervaller innan då och dessutom har jag ju andra att tävla mot.


Kvinnan som hejade på mig sa att hon tyckte att jag var snabb för att inte träna sprint normalt. Det känns ju bra att en kvinna som sprungit milen på 32 minuter säger det.


Avslutningsvis körde jag en nerjogg på 6 minuter. Det var skönt att dra av sig skorna, även om jag måste säga att de är riktigt bekväma. Det var ett bra köp.

 

Under hela arbetsdagen kände jag av min högra främre trampdyna efter basketträning i mina mockasinskor. Men efter det här träningspasset känns det mycket bättre i foten.


När jag kom hem så registrerade jag träningen på jogg.se och då inser jag att jag har hittils i år fått ihop ett dygns träning.

 

#Löpning #Sprint #400m #träning #XL-galan

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards