Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Malin de Besche - 27 januari 2014 23:05

Efter två vilodagar var det dags att komma igång igen. Men pga min tidsoptimism så fick det bli en bantad version av styrketräningen. Kommer man sent till träningen blir det straffspring. Kanske vad jag behöver, men man blir inte så populär hos lagkamraterna.


Det gick rätt fort att åka hem från jobbet idag. Förvånadsvärt lite köer. Men det var tur eftersom att jag kom iväg senare än jag planerat. Båda barnen var iväg på sina aktiviteter så jag fick "svänga ihop" lite middag till mig själv. Då blev det 2 Vegoschnitzlar och en bönsallad. Jättegott!

 

Bönorna stekte jag i lite olja, hackad vitlök och chili. Sedan rörde jag ner lite miniplommontomater. En liten klick creme fraiche till det. MUMS på ett kick!


Men det gick inte att äta på ett kick. Tog god tid på mig och plötsligt var klockan 19:00. Planen var att köra styrka innan träningen. Jag visste att några av tjejerna brukade köra i gymmet innan träningen på måndagar. Så jag skulle våga mig ner i vårt fängelsegym. Så det blev ett träningspass på 25 minuter innan basketträningen.

 

Den här gången körde jag en del skivstångsövningar. Då insåg jag att jag har förlorat en del rörlighet. Så det kommer jag att vara tvungen att lägga in en del i min träning framöver, när jag kan släppa fokus på 400 metersloppet.


Bara ett par minuter i 20:00 så skyndade jag upp till hallen för att inte orsaka mina lagkamrater straffsprintar. Hade jag varit lite egoistisk hade jag kommit lite sent så jag hade fått lite fart i benen, men jag valde att vara populär av lagkamraterna. ;-)

Fick ju lite fart i benen när vi körde agilitystegen. Och den fart i benen man får vid basketträning också såklart. När träningen var över stannade jag och en tjej till och körde lite skott i fart. Det tar mer på benen än vad man kan tro.


Imorgon har jag planerart in löpträning. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ta det i Sätrahallen eller om jag ska köra i baskethallen. Det kostar lite att gå in i Sätrahallen.


Tidigare idag pratade jag med hon som var ansvarig att ta fram en löpare från oss på XL-galan. Hon sa att de bara är glada att jag ställer upp och att det inte spelar någon roll hur det slutar. Tanken är att det ska vara en trevlig tillställning och att det inte finns något krav på att jag ska vinna. Det lät väl lite mer allvarigt än så när jag fick frågan, men det var nog mest för att trigga mig.

Men nu är ju jag en tävlingsmänniska och jag går verkligen in för det hör och är ute efter att vinna!


#400m #Friidrott #Träning #Utmaning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards