Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Malin de Besche - 25 januari 2014 20:50

Den här dagen var fullproppad med basket och alldes perfekt för att ha som vilodag, då tiden för träning skulle vara ganska knapp. Men för att man har vilodag betyder det inte att man blir utvilad, det kan jag skriva under på idag.


Det var inte helt lätt att kliva upp i morse, men det var bara att bestämma sig. Idag skulle det coachas basketmatch och ordnas med cafeteria. Jag provade en ny gröt som jag blev nyfiken på när jag var och handlade sist. Risentas gröt på bovete, quinoa och linfrö.

 

Inte den godaste gröten jag ätit. Men kanske var min "nypa salt"  lite för liten. Och det kanske blir bättre om man toppar med lite frukt och bär. Så imorgon ska jag lägga lite mer kärlek på gröten när jag tillagar den så kanske den blir lite godare.


Sedan bar det av till baskethallen för att släpa fram sekreteriat, ställa upp dörrar och få upp allt till Caféterian. Sen kom tjejerna och vi gjorde oss redo för match.

Matchen gick inte som vi hoppats på men tjejerna kämpade väl.


Två av tjejerna blev tvugna att rycka in och hjälpa de ett år äldre tjejerna för att de bara var 3 stycken spelbara. Så det blev till att packa in tjejerna i bilen och åka till Enskedehallen. En Wrap från Ica och juice som lunch. Sen fick de spela hela matchen, så de fick sig en rejäl omgång den här lördagen. Det blev förlust den matchen också.


Efter matchen skulle min dotter på kalas, så direkt från hallen skjutsade jag henne dit och åkte sedan vidare tillbaka till vår hemmahall där jag hann se herrlagets sista period. Ingen bra dag för vår klubb då även denna match slutade i förlust. Bara att packa ihop caféterian och förbereda inför imorgon.


Hemma igen lagom till att göra lite middag. Det blev vegitariskt. Jag plockade lite av vad jag hade hemma. Vegitariska schnitzlar och stekt ris.

 

Schnitzlarna är från Hälsans kök som jag stekte i lite olja.

Riset kokade jag som vanligt och stekte med:

2 vitlöksklyftor, hackade

1 chili, hackad

1 Kvittenfrukt, tärnad

1 dl ärtor

lite hackad fryst spenat

1 tärnad avocado


Först stekte jag vitlök, chili och kvittenfrukt. När detta mjuknat och tagit lite färg hade jag ner resten.

 


Kvittenfrukt är en turkisk frukt som i smak är en blandning mellan citrus och äpple. Jag kom på tanken att ha ner det i riset eftersom att den legat i kylen ett tag och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med den. Men det blev riktigt bra att använda den såhär. I Turkiet är det tydligen vanligare att man har den till deserter kokt i sockerlag.


Mätt i magen var det dags att åka och hämta dottern. Skönt att den här vilodagen är över, för nu behöver jag sova.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards