Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Malin de Besche - 19 januari 2014 21:13

Söndag morgon men ändå upp tidigt så jag skulle hinna med att kolla in min dotters sista basketträning för helgens Regionsläger. Både hon och jag har lärt oss lite nya saker och jag tog en hel del inspiration från helgen när jag planerade träningen för mina tjejer kommande veckor.


Dagens träning var mest repetion av helgens övriga träningar, men med en del små justeringar för att få till lite variation i övningarna. Man fick uppleva hur viktigt det är att stärka musklerna för att få en riktigt bra knäkontroll. Varje träning har börjat med basketsmart och det har varit många knäböj, hopp och landningar.

Jag har länge kört delar av Basketsmartprogrammet, men bör kanske öka på med mera.

    

När träningen var över skulle de packa och städa i skolsalen de sovit i. Då passade jag på att åka till en i styrelsen för basketklubben för lite styrelsejobb. Sedan tillbaka för att hämta upp min lilla basketspelare.

När jag fått o mig lite lunch (pasta med en laxsås gjord på varmrökt lax, ajvar och creme fraiche) satte jag mig och planerade kommande träningar med inspiration från helgens övningar.


Sen gav jag mig ut på på ett löppass med backintervaller. Medan jag sprang där funderade jag på om jag skulle kunna springa intervaller i den backe jag tänkt då det var väldigt moddigt. Jag funderade på om jag skulle köra en vanlig 6 kilometersrunda istället. Men när jag sprungit den kilometer det är till backen tänkte jag "Äsch snön ger bara lite krydda till intervallen". Så jag körde 10 gånger upp och ner för delar av jättebacken. En sträcka på 130 meter. Min klocka hade laddat ur så jag kunde inte klocka intervallerna, men jag använda andra medel för att få mig att pressa mig. Andra löpare som var ute och bilar jag inte skulle förlora ur sikte fick mig att ta i lite till.

När jag joggat ner för packen en sista gång fortsatte jag jogga ungefär 500m innan jag vände tillbaka hem. Totalt med uppjogg, intervaller och ner jogg blev det en sträcka på 6,5km

 

Sen en skön dusch innan Tacomiddagen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards