Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Malin de Besche - 17 januari 2014 22:03

Nu är det dags för min dotters andra regionsläger för den här säsongen. Självklart vill jag vara med och skaffa mer inspriation, lära mig fler övningar och få hjälp med vad man ska tänka på när man lär ut. Men först skulle jag hinna med lite egen basketträning.


Snön vräkte ner och köerna växte. Så påväg från jobbet ringde jag min dotter och bad henne packa min basketväska och se till att vara helt klar när jag kom hem. Så jag var bara hemma och vände, plockade upp packning och dotter för att sedan köra dottern till incheckningen till Regionsläger nummer 2.

Hon skulle börja med fysteknik men jag kunde tyvärr inte stanna och kolla på det då jag skulle på egen basketträning.

Men jag läste att det skulle handla om basketsmart och skivstångsteknik.


Dagens basketträning var ganska lätt fysiskt sett då det handlade mycket om spelsystem. Självklart är det fysiskt ansträngande att spela, men det blir mycket återhämtningstid när man går igenom system. Och med en träning på en timme och en kvart rinner tiden snabbt iväg. Men antar att det är bra för kroppen att få ha lite lättare träning såhär efter ganska många dagars träning i stäck.


Efter träningen skyndade jag mig att duscha så jag skulle få se lite av min dotters träning. Det är himla tur att Regionslägret är i samma kommun som jag tränar, så jag hinner flänga såhär. :)


Några av övningarna kände jag väl till och har kört med mina tjejer. Men fick lite tips på varianter och en del saker som är bra att påpeka och förtydliga.

 

 


Detta var vad jag hann med att se. Sista övningen krävs 12 spelare, vilket vi sällan är, men det går säkert att få till en liten variant av denna. :)


Mer basket imorgon då jag först kommer att kolla på fler övningar och själv kommer att spela match. Dags för en uppladdande sömn. 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards