Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Mina onsdagspass

Av Malin de Besche - 15 januari 2014 23:09

Det är onsdag och då innebär det träning hela kvällen. Först kl 18 hade jag träning med mina tjejer följt av egen basketträning. Direkt därpå så blev det ett pass för att kunna göra bra ifrån mig på XL-galan. Och sedan ännu mera tips innan jag tillslut får tillfälle att lägga mig i sängen.

Jag körde ganska hårt med tjejerna i slutet av träningen. Först väldigt mycket teknik, sedan spel och därefter fys. En del styrka för benen för att klara alla stötar som den innebär med basketen, bålstabilitet och kondition. Fördelen med att avsluta med fys är att det inte är så mycket tänka då, utan bara köra. Koncentrationen blir något sämre i slutet av träningen.

Sedan svirade jag om för att ha egen träning. Vår träning började som vanligt med Agilitystegen. Sedan en del skott övningar och 3mot3 spel.

När träningen var över var det dags för mig att köra lite löpskolning.

Tripping

Höga knän

hälkick

Skipping

Vadhopp

Skridskohopp

Sedan körde jag en del hopp och liknande övnignar som vi kör med agilitystegen, men den hade ju plockats bort nu. Så jag fick köra en tänkt stege längs linjerna i hallen.

Avslutningsvis körde jag höga hopp. Ett pass på 30 minuter, alltså 2 timmar total med min basketträning.


Sedan pratade jag med min gamla coach som numer jobbar som PT. Han kör "gubbasket" efter oss på onsdagar (fast han själv är väldigt ung). Han föreslog att jag skulle ha någon som filmar mig när jag kör starter för att kunna se vad det är jag ska förbättra för att få en så bra start som möjligt. Så nu ska jag få tag med någon med kamera som kan tänka sig att filma mig. Mobilkameror är ofta inte så bra när man rör sig. Det blir lite väl skakigt.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards