Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Kampen om tiden

Av Malin de Besche - 13 januari 2014 23:22

Något jag har blivit fantastiskt bra på är att anpassa mig. Jag förstår när jag pratar med andra att det jag gör är något som inte alla gör. Jag planerar och planerar min tid in i minsta detalj för att hinna med allt. Men så kommer ser till att få in den där lilla grejen i mitt schema som gör att det spricker. Då gäller det att anpassa.

 

En måndag i månaden måste jag avstå från min träning då det är styrelsemöte för basketen. Jag hade inte hunnit handla och jag låg efter med träningen. Allt detta skulle jag hinna få med under en kväll efter jobbet. Så då krävdes planering och förberedelse. Igår kväll gjorde jag en marinad som skulle stå över natten.

Innan jag åkte hemifrån i morse skar jag kyckling i bitar och la i marinaden. Jag ställde pant och shoppingbagarna i bilen och åkte iväg till jobbet.

Efter jobbet åkte jag och handlade för hela veckan. Tanken var att min dotter skulle få trä på kyckling på spett och ställa i ugnen medan jag var påväg hem. Men hon hade glömt nyckeln, så istället för att bara komma hem och slänga i mig lite mat, fick jag fixa maten själv och åka och hämta henne hos hennes kompis. Där rök det en massa dyrbar tid.

Men jag slängde ner mina kycklingspett i en matlåda och käkade påvägen till mötet. (Ruskigt gott, kommer jag göra igen).


Med mig hade jag träningskläder för att köra lite intervallträning efter mötet.

  

När mötet var slut ilade jag till baskethallen och lyckades vara med på basketträningen i ca 1 timme. Därefter körde jag själv lite intervallträning. Jag höll den kort, endast 20 minuter så att jag skulle komma hem i rimlig tid.

Jag sprang fram och tillbaka över basketplanen så snabbt jag kunde i flera vändor. 1 basketplan är 26 meter (så fram och tillbaka är 52m) och jag varierade antalet planer som jag sprang per gång.

1 gång (52m) 30 sekunders vila

2 gånger (104m) 30 sekunders vila

3 gånger (156m) 30 sekunders vila

4 gånger (208m) 30 sekunders vila

3, 2, 1 gång med 30 sekunders vila mellan

Sedan vilade jag lite längre, lät pulsen gå ner innan jag körde igen fast bara upp till 3

1 gång (52m) 30 sekunders vila

2 gånger (104m) 30 sekunders vila

3 gånger (156m) 30 sekunders vila

2, 1 gång med 30 sekunder vila

Jag lät pulsen gå ner och sedan körder jag

1, 2, 1 med 30 sekunder vila och tillsist avslutade jag med 1 gång till fram och tillbaka på högsta växeln.

Problemet är ju att man måste vända varje 52 meter så det är inte riktigt samam sak som om man kört detta på en löparbana tillexempel. Tog inte tid, men det kändes som att den sista vändan gick snabbast av de alla.


Innan jag gick ner och duschade körde jag lite skott medan jag fick lite tips av Eduardo Luna som spelar i danska ligan, men är här på semester. Skotten satt faktiskt bättre med bara några få finjusteringar.


Känner att jag fick till den här dagen riktigt bra trots att det dök upp saker som rubbade mitt schema. Nu är det God Natt så jag kan göra mig redo för en ny dag och ny kamp mot tiden.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards